Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom ett av Europas ledande konsultbolag? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en Faktureringskoordinator till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som Faktureringskoordinator blir du en del av vår ekonomiavdelning som utgörs av totalt 35 medarbetare, där du kommer att ingå i vårt Invoicing-team som består av 15 personer. Tillsammans ansvarar ni för ALTENs faktureringsprocess och agerar stöd för verksamhetens chefer.

Din roll
Som faktureringskoordinator kommer du bland annat att arbeta med:
- Ansvar och uppföljning av säljordrar för att kunna fakturera
- Administrering och validering av säljordrar i våra system
- Kontroll och attestering av konsulters tidrapporter samt ansvar för att se till att de kan rapportera sin tid
- Projekthantering i våra system
- Skapande och kontroll av fakturor utifrån kundernas krav
- Cash collection
- Reseräkningshantering där du granskar reseräkningar utfrån ALTENs policy samt skatteverkets regler

Utöver detta kommer du även att vara kontaktperson för verksamhetens chefer där du hjälper dem med olika ärenden, exempelvis att skapa projekt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor från konsulter.

Din profil
Vi söker dig som:
- Har en kandidatexamen inom ekonomi
- Är intresserad av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom en stor, internationell organisation
- Behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå i såväl tal som skrift

Kunskaper i Agresso är meriterande. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenheter inom ekonomiadministration och/eller att du har erfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Oavsett dina erfarenheter är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas tillsammans med oss. Vi söker därför dig som är noggrann och ansvarsfull - att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter är inga konstigheter för dig. Du har förmåga att se vad som behöver göras och ta initiativ för att få det gjort. Du trivs också bra med att arbeta i team, och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst samt serviceinriktat sätt – både mot närmsta kollegorna och mot verksamheten.

Om ALTEN
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshålet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö på kontoret på Lindholmen.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 6 maj. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 6 maj 2020

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024