Falck söker Kundtjänstmedarbetare till huvudkontoret!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu ytterligare en positiv och serviceminded kollega till vårt Kundcenterteam. Tjänsten är tillsvidare och du blir anställd direkt av Falck. 
Den danska koncernen Falck A/S har idag 39 000 anställda och omsätter ca 15 miljarder kronor. I Falck Sverige har vi ca 3000 medarbetare. Vår Kundcenteravdelning ingår i Falck Assistans som är en del av koncernen och hjälper privatpersoner och företag att uppnå trygghet i vardagen. Falck Assistans arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder säkerhetstjänster, larm, vägassistans, hjärtstartare, första hjälpen utrustning, nyckelbrickor, jourtelefon, försäkring och mycket annat. Läs mer på www.falcksverige.se. 

Arbetsuppgifter
Hos oss är din roll som kundservicemedarbetare mycket viktig då du är ansiktet utåt mot våra kunder som är det viktigaste vi har! Du kommer att hantera både kundsamtal och e-post från företagets kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att hantera kundernas frågor kring försäkringar, fakturor och företagets övriga tjänster, samt att när vi har hög arbetsbelastning på vår räddningscentral hantera bärgningsärenden. Att jobba proaktivt med retention och försäljning i samtalen är en förutsättning och känns naturligt för dig. 
Vem är du?
Vi söker dig som är positiv och brinner för att ge bästa möjliga service till kunder. Du tycker om att hjälpa människor och uppskattar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice eller callcenter, men det viktigaste är att du har god vana av att bemöta kunder på ett positivt och serviceinriktat sätt. Det är även mycket meriterande om du har erfarenhet av en säljande roll och retention/winback för att behålla kunder. Har du tidigare erfarenhet av försäkringar/försäkringsvillkor så är det också ett plus. Vidare har du god datavana och behärskar både svenska och engelska.

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och tycker att kundrelationen är både viktig och rolig. Det är viktigt för dig att behålla kunder och att betona nyttan i de produkter du arbetar med. Du är en självgående och ansvarsfull person som värdesätter att jobba på en avdelning med tydliga mål tillsammans med ditt team.
Falck erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande och viktig roll hos oss där du är ansiktet utåt på Falck, vars röda tråd är att hjälpa människor. Du har möjlighet att påverka den viktiga leveransen till våra kunder och visa varför de ska välja just oss. Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor som tillsammans med dig arbetar mot avdelningens uppsatta mål. Din insats syns och är betydelsefull både för Falck i helhet och för ditt team!

Arbetstid: Heltid, måndag – fredag: 8.00-17.00
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 mån provanställning
Tjänsteställe: Huvudkontoret på Lidingö i Stockholm
Lön: Fast månadslön
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Kollektivavtal: Säkerhetsföretagen (mellan Unionen, Ledarna och Almega)
Ansökan sker via Ansökningsknappen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. För frågor kring tjänsten vänligen kontakta HR-generalist Mikaela Björkman på mailadress: mikaela.bjorkman@se.falck.com.
Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Päivinen

Mikaela Björkman

Anna Lipinska

Helena Vilbern

Mikaela Björkman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falck Försäkrings AB LIDINGÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • kollektivavtal
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 5 maj 2017

Besöksadress

FÖRRÅDSVÄGEN 2
None

Postadress

FÖRRÅDSVÄGEN 2
LIDINGÖ, 18187

Liknande jobb


29 april 2024

28 april 2024

27 april 2024