Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Gunnared i nordöstra Göteborg är en ung, mångkulturell och framtidsinriktad stadsdel med ca 22 600 invånare och runt 1700 anställda. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, fritid, kultur, individ- och familjeomsorg, introduktionsverksamhet för nyanlända samt omsorg om äldre och funktionshindrade. Vid rekrytering strävar vi efter att få en spegling av Göteborgs stads befolkningsstruktur. ARBETSUPPGIFTER Som familjehemssekreterare arbetar du i nära team med barnsekreterarna på enheten. I dina arbetsuppgifter ingår rekrytering och utredning av nya familjehem. Handledning och stöd till befintliga familjer både i form av samtal och utbildningsinsatser samt viss administration av arvoden och avtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom med ett engagemang för familjehemsfrågor och en vilja att skapa goda förutsättningar för familjehemsplacerade barn. Du tycker om att samarbeta men kan även arbeta självständigt och flexibelt. Du behöver vara väl förtrogen med BBiC och är du Kälvestens utbildad är det ett plus. Körkort är ett krav. Vi försöker aktivt tillvarata de kvalifikationer som en jämn ålders- och könsfördelnig samt en etnisk mångfald tillför verksamheten. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vik. behandlingsassistenter

30 september 2010

28 april 2010

Familjehemssekreterare

12 april 2010

Familjehemssekreterare

19 juli 2010