Familjehemssekreterare till familjehemsgruppen i Partille

Familjehemssekreterare till familjehemsgruppen i Partille

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Närheten till varandra och kontinuerlig samverkan är vår styrka. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.

Partille kommun är hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorteras fritids-och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/ etnisk bakgrund.


ARBETSUPPGIFTER
Välkommen som familjehemssekreterare till oss på familjehemsenheten i Partille!

Familjehemsgruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare som arbetar i nära samverkan kring varje som är placerat i familjehem.

I din roll som familjehemssekreterare kommer du att rekrytera, stötta och handleda familjehem. Vi tror på nära samverkan mellan utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och vår öppenvård.

Familjehemsgruppen har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och en heltidsanställd metodstödjare som stöd i arbetet.

Nu söker vi dig som vill dela vårt positiva och goda arbetsklimat med oss.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en socionomexamen och erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav.

Då en av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan söker vi dig med positiv inställning till nära samverkan med kollegor. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med ett mångfald av arbetsuppgifter där du har barnet och familjehemmets bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och är tydlig i din kommunikation till så väl klienter, uppdragstagare som dina kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef Katarina Stål
031-7921126
Enhetschef Susanne Wessman
031-792 16 71
Enhetschef Mi Billgren
031-792 18 02

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43330
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

23 april 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024