Familjehemssekreterare till jourverksamhet

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles 360 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.

Familjehemsvården i Gävle kommun består av familjehemssekreterare med ansvarar för jour, rekrytering, stöd, handledning och utbildning till familjehemmen, samt barnsekreterare med ansvar för uppföljning av de placerade barnen. Familjehemsgruppen söker nu en familjehemssekreterare med ansvar för jourverksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom jourverksamheten innebär att samordna förfrågningar från interna utredningsgrupper med kommunens egna jourhem när barn är i behov av akuta placeringar utanför det egna hemmet. Arbetsuppgifterna innebär också inledande utredningar, bedömningar samt upprättande av avtal i samband med tillfälliga placeringar i så kallade nätverksplaceringar. Denna tjänst ansvarar också för stöd till jourhemmen. Dokumentationen sker i Treserva. Resor ingår tjänsten.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker jour- och familjehemsvård.



KVALIFIKATIONER
•Socionomexamen
•Erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande
•Förmåga att arbeta självständigt och att
samarbeta med andra
•Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
•Körkort erfordras


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024