Familjehemssekreterare till Rekryteringsenhet

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Socialtjänst Gävle jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles ca 400 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.

Rekryteringsenhetens uppdrag omfattar rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem, familjehem och förstärkta familjehem. Utöver rekrytering och utredning ansvarar enheten för utbildning till nya familjehem samt stöd och handledning till kommunens kontrakterade jour- och familjehem. Rekryteringsenheten ansvarar för ekonomi och avtal med kontrakterade jourhem och familjehem samt initiala avtal och ersättningsnivåer för nya familjehem. Enheten söker nu en familjehemssekreterare med ansvar för jourverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom jourverksamheten innebär att samordna förfrågningar från interna utredningsgrupper med kommunens egna jourhem när barn är i behov av akuta placeringar utanför det egna hemmet. Arbetsuppgifterna innebär också inledande utredningar, bedömningar samt upprättande av avtal i samband med tillfälliga placeringar i så kallade nätverksplaceringar. Denna tjänst ansvarar också för stöd till jourhemmen. Dokumentationen sker i Treserva. Resor ingår tjänsten.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Som medarbetare på rekryteringsenheten har du tillgång till extern handledning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och som kan arbeta självständigt. Du är flexibel, en god administratör och strukturerad i ditt arbete. Tidigare erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande. Körkort och körvana erfordras.

Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners. Du har god dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare hos oss har du flextid. Under sommaren tillämpar vi sommartid vilket innebär en timmes förkortad arbetstid per dag under juni, juli och augusti. Du har också möjlighet att växla semesterdagstillägg till lediga dagar och får ett friskvårdbidrag med 1000 kr per år.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024

Familjehemssekreterare

12 april 2024