Familjehemssekreterare tillsvidaretjänst

Familjehemssekreterare tillsvidaretjänst

Arbetsbeskrivning

Familjeförvaltningen är en spännande verksamhet där många samhällsbärande funktioner ingår – förskolan, grundskola och grundsärskola, individ och familjeomsorg, vuxenutbildning, gymnasium och arbetsmarknad samt kultur och fritid. Vi har en hög utvecklingstakt för att följa den samhällsväxt som sker inom varje verksamhet. Hos oss får du vara delaktig i kreativa, spännande möten med människor som brinner för samma sak som du – att få andra att växa.

ARBETSUPPGIFTER
Som en av två familjehemssekreterare på enheten rekryterar, utreder och handleder du kontaktpersoner/kontaktfamiljer samt familjehem. Du ingår avtal om ersättningar med de som erhåller uppdrag av nämnden samt ger uppdragstagare handledning. Nära samarbete sker med ansvarig socialsekreterare för barnet/ungdomen.

Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare, utredare och barnsekreterare samt familjehemssekreterare. Gruppen leds i det dagliga arbetet av enhetschef. På enheten finns även familjerättssekreterare.

Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag.

I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt introduktionsplan med regelbunden uppföljning.

Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet, varför extern handledning erhålles kontinuerligt tillsammans med barnsekreterare. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare.

Sjöbo kommun erbjuder ett generöst årligt friskvårdsbidrag om 2500 kr och möjlighet till 1 timmes friskvård på arbetstid varje vecka.

Vi kan även erbjuda dig som vill möjlighet till fler extra lediga dagar i utbyte mot ett löneavdrag motsvarande semesterdagstillägget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, erfarenhet av arbetsområdet. Kälvestensutbildning är en merit liksom handledarutbildning.

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt förutsätts. Du är självständig i ditt arbete och är beredd att ta stort ansvar för ditt uppdrag. Du är flexibel och har förmåga att ställa om och tänka nytt om uppdraget kräver det.

B-körkort är ett krav,

Löpande urval och intervjuer sker, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Malmborg Olsson
0416-27393
Dietmar Hoffmann
0416-274 26
Enhetschef Carina Malmborg Olsson
0416-27393
Socialsekreterare, SSR Dietmar Hoffmann
0416-274 26
Verksamhetschef IFO Petra West-Stenkvist
0416-273 01
Gruppledare Caroline Johnson
0416-27391
Gruppledare Caroline Johnson
0416-27312
Bitr. förv chef Petra West-Stenkvist
0416-273 01
För fackliga representanter kontakta HR-avdelnin
0416-27000
Birgitta Nordlund
0416-271 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöbo kommun, Myndighetsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

27580
None

Postadress

None
Sjöbo, 27580

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

2 maj 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

30 april 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

23 april 2024