Familjeläkarna Danviksgeriatriken söker bemanningsassistent

Familjeläkarna Danviksgeriatriken söker bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Danviksgeriatriken Familjeläkarna
Vi kan nu erbjuda dig en stimulerande och utvecklande tjänst som bemanningsassistent på Danviksgeriatriken.
Danviksgeriatriken ligger vackert beläget vid Danvikstull i Nacka, ett stenkast från Södermalm och tar emot geriatriska patienter direkt från hemmet/SÄBO, akutmottagningar och vårdavdelningar och bedriver både akutgeriatrisk vård och geriatrisk rehabilitering.
Sedan Familjeläkarna startade år 2008 har vi haft visionen att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Familjeläkarna har idag bland annat ett flertal husläkarmottagningar i Stockholm och Uppsala, flera ASIH-team, en stor SÄBO-läkarverksamhet samt hospice Maria Regina. Vi har cirka 800 anställda som med sitt engagemang och kompetens skapat en varm och familjär arbetsgrupp.
Familjeläkarna arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO.
Verksamheten är alltid i fokus när vi kommunicerar, där kunskap, lärande, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling ska spegla innehållet i kommunikationen.
Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling, utbildning och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens.
Beskrivning av tjänst
I rollen som bemanningsassistent har du, tillsammans med enhetens chefer, ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Bemanningsassistenten är huvudansvarig för att; utifrån verksamhetskrav, patientsäkerhet och arbetsmiljö planera schemat för verksamhetens medarbetare så optimalt som möjligt. I rollen ingår även att, i samråd med chefer, planera introduktionsschema för nya medarbetare. Är du vår nya kollega?
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och några års erfarenhet från en större dygnet runt verksamhet där du har arbetat med komplex schemaläggning, organisering och bemanning. Vi söker främst dig som har erfarenhet av bemanningssystem och god IT-/datavana, Du har även kännedom om arbetstidslagen och kollektivavtal samt erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdens organisation. För att lyckas i rollen krävs att du kan arbeta självständigt, agera lösningsorienterat och lyhört utifrån verksamhetens behov.
Du ska trivas med ett varierat tempo då vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel vilket ställer krav på din flexibilitet, struktur och förmåga att prioritera. Vi söker dig som alltid har ett gott bemötande och hög servicenivå, du är en stjärna på att bygga relationer och har en blick för problemlösning och logistik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är dagtid. Vi erbjuder dig en trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Familjeläkarna Danviksgeriatriken NACKA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2024
  • Ansök senast: 8 april 2024

Postadress

Danvikshemsvägen 8
NACKA, 13131

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024