Familjerättssekreterare till Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 900 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

I Familjerättsgruppen finns 1 verksamhetsledare, 3 familjehemssekreterare, 1 socialsekreterare för familjerätt, 1 faderskapshandläggare samt 1 kontaktperson.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
Som familjerättssekreterare arbetar du med myndighetsutövning inom området familjerätt; vårdnads- boende- och umgängesutredningar, juridiskt bindande avtal, yttrande i familjerättsliga frågor, medgivandeutredningar, rådgivning samt samarbetssamtal. Du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, gärna vidareutbildning inom relevant område. Erfarenhet av familjerätt eller myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och familjeområde är meriterande. Du bör kunna arbeta med konfliktlösning samt ha god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du klarar av att arbeta självständigt och strukturerat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
OBS! Intervjuer för tjänsterna kommer preliminärt att hållas den 14 och den 15 september.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Krantz, socialchef
0346-88 61 62
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Annika Olling, Verksamhetsledare
0346-88 63 67
Anette Berglund
0346-88 52 34
Verksamhetschef Karin Fahlman
0346-88 61 96
Tf. Enhetschef Susanna Fogelberg
0346-88 61 69
Verksamhetsledare Annika Olling
072 2432941
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen Falkenberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Löneanspråk lämnas i ansökan.
  • Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller tillträde enligt överenskommelse., upphör: .
  • Publicerat: 14 augusti 2015

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Falkenberg
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

1 december 2022

25 november 2022

Socialsekreterare till familjerätten Värmdö kommun

Socialsekreterare till familjerätten Värmdö kommun

24 november 2022

Familjerättssocionom till Familjerättsenheten

Familjerättssocionom till Familjerättsenheten

22 november 2022