OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Gatukontoret är en förvaltning inom Mölndals stad och består av fem avdelningar; gator och anläggning, park, renhållning, vatten och avlopp samt verksamhetsstöd. Avdelningen verksamhetsstöd ansvarar bland annat för kollektivtrafik och färdtjänst. Mer information finner du på vår hemsida. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Du kommer att handlägga ansökningar för färdtjänst och riksfärdtjänst med tillhörande administration. Då arbetet bedrivs i hela kommunen och hembesök ingår som en del i utredningsarbetet förutsätter vi att du har körkort. Tillgång till egen bil är dock inget krav då kommunen tillhandahåller fordon från gemensam bilpool. KVALIFIKATIONER Som sökande till denna tjänst bör du ha god kunskap om handläggning av aktuella frågor, lätt för att få kontakt med andra människor och förståelse för funktionshindrades livssituation. Lämplig utbildning på högskolenivå krävs. Vi ser att du har datorvana då kunskap i Office-paketet, särskilt Word, är en nödvändighet. Eventuellt behov av kompletterande utbildning i verksamhetssystemen kommer att genomföras genom arbetsgivarens försorg.