Färdtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Mölndals stad är under stark tillväxt med 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 900 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att handlägga ansökningar för färdtjänst och riksfärdtjänst enligt färdtjänst- och förvaltningslagen. En stor del av arbetet innebär att skriva utredningar. Det är därför viktigt att du är duktig på, och tycker om, att uttrycka dig i skrift. Då arbetet bedrivs i hela kommunen och hembesök ingår som en del i utredningsarbetet förutsätter vi att du har körkort. Tillgång till egen bil är dock inget krav då kommunen tillhandahåller fordon från gemensam bilpool. KVALIFIKATIONER Arbetet innebär daglig personlig kontakt med personer som söker färdtjänst. Du bör därför ha god kunskap och förståelse för funktionshindrades livssituation. Vi ser att du har högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av färdtjänsthandläggning eller annat utredningsarbete och myndighetsutövning. Som person vill vi att du är självständig, effektiv och med god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer. Vi ser att du har datorvana då kunskap i Office-paketet, särskilt Word, är en nödvändighet. Evetuellt behov av kompletterande utbildning i verksamhetssystemet Web-solen kommer att genomföras genom arbetsgivarens försorg.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vik. Biståndsbedömare till kommunrehab.

25 februari 2010

10 mars 2010

Biståndsbedömare/socialpsykiatri

4 mars 2010

Biståndshandläggare

25 november 2010