Färdtjänsthandläggare till beställarenheten

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är ett vikariat under ordinarie personals föräldraledighet. Färdtjänsthandläggning sker på beställarenhetens myndighetsavdelning för personer över 65 år. Myndighetsavdelningen består av avgiftshandläggare, biståndshandläggare, bostadsanpassningshandläggare samt boendesamordnare för personer över 65 år. Som Färdtjänsthandläggare arbetar du med alla som behöver färdtjänst. Arbetet handlar om att utreda behov av färdtjänst för personer med funktionsnedsättning samt utreda behov av riksfärdtjänst. Som färdtjänsthandläggare har du ett stort ansvar för att göra så god utredning som möjligt för att därefter skicka ditt resultat till nästa instans Landstinget som tar beslut om färdtjänst. KVALIFIKATIONER Du ska kunna arbeta självständigt och ha god förmåga att skapa en helhetsbild av det som ett funktionshinder för med sig i vardagliga aktiviteter. Erfarenhet från likvärdigt räknas som meriterande. Södertälje kommun eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010