Färgelanda: Förvaltningssekreterare till Färgelanda Kommun

Arbetsbeskrivning

Bemanningsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Kontor i Åmål, Stenungsund, Trollhättan och Göteborg. Bra folk snabbt. Specialiserade sedan 1996 inom lager, kontor och industri

Färgelanda kommun söker 

Förvaltningssekretetare/nämndssekreterare till kansliavdelningen 


Färgelanda kommun ligger i södra Dalsland.  Här har människor bott och verkat i bortemot 10 000 år. Idag är vi ca 7 000 invånare. 

Kommunkontoret är beläget i Färgelanda tätort. I samma hus finns nästan hela den kommunala administrationen, ca 40 medarbetare,  samlade i en förvaltning.  Kansliavdelningen består av 7 medarbetare som arbetar med många olika administrativa uppgifter. Vi hanterar kommunens post och diarium, sköter sammanträdes och förtroendemanaadministrationen, tar hand om arkivet, är internkonsulter (främst inom kommunal- och offentligrätten) ,  handhar bygglovs- och  renhållningsadministrationen,  lägger ut material på vår hemsida, administrerar val och mycket mer. Vi bildar ett arbetslag och har ambitionen att åtminstone hjälpligt kunna sköta varandras uppgifter vid olika former av frånvaro. (fast vi lyckas inte alltid) 

En vanlig dag på jobbet hos oss innehåller både kvalificerade uppgifter och enklare kontorsgöromål. 

Arbetsbeskrivning 

Som förvaltningssekreterare/nämndssekreterare kommer du att vara spindeln i nätet kring diariet och ärendebevakningen med ett särskilt administrativt ansvar gentemot socialtjänsten inklusive deras frågor kring arkivering. Du blir sekreterare i myndighetsnämnden ( beslutar i ärenden om myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden såväl som bygglov mm) och vi förväntar oss att Du kan svara för att nämnden uppfyller de bestämmelser som finns på det offentligrättsliga området. Vi vill också att du ska vara en riktig fena på offentlighet och sekretesslagstiftningen.

Även sekreterarskap i andra organ kan bli aktuellt liksom utredningsuppdrag. Vi står också inför uppgiften att utveckla vår hemsida och e-tjänster. 

Arbetet innebär mycket kontakter både med allmänhet, massmedia och förtroendevalda. 

Kvällsjobb kan förekomma vid enstaka tillfällen. 

Kvalifikationer 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att inte bara ge service utan också att utöva ett värdskap – ge det där lilla extra som får kunderna och medarbetare att känna att sig betydelsefulla även när högarna på skrivbordet växer. 

Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar men också som en god lagspelare, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått.  

Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Färgelanda kommun använder sig för närvarande av det digitala ärendehanteringssystemet Winess med undantag av plan och bygg som till sin hjälp har systemet EDP Byggreda.  

Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel. Intresse av att utveckla rutiner och förbättra datoranvändning i administrationen liksom att effektivisera det egna arbetet  är också viktiga egenskaper.  

Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du ska ha goda kunskaper i offentlig rätt, ha god kännedom om en myndighets ärendehantering och kan tillämpa de lagar som styr den. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.  Du ska också behärska engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete på en kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndsarbete är en merit liksom arbete som process- och projektledare. 

Du ska ha körkort och tillgång till egen bil.

Tillträde: snarast för att kunna gå parallellt med tidigare befattningshavare.

Arbetstid/Varaktighet:

Heltid/Tillsvidare

Ansökan:
För att söka tjänsten registrera ditt cv på www.jobbakuten.se och sök därefter tjänsten. Vi tar ej emot ansökningar via e-post och vanlig post. Endast ansökningar via vårt rekryteringsverktyg kommer att behandlas. Urval och intervjuer sker fortlöpande, så ansök gärna idag.

Välkommen med din ansökan!

Samtal från CV -och annonssäljare undanbedes

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Thorstensson
0532 - 102 70, 0739 - 800 950
Tom Sjötun

Stefan Thorstensson

Joacim Dahlman

Lars Hedberg

Andreas Jansson
0725541165
Andreas Jansson
+46 725541165
Joacim Dahlman
+46 769497700
Hampus Johansson
+46 727272739
Hampus Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobbakuten Väst AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 augusti 2014

Besöksadress

Norra Ågatan 2
None

Postadress

Norra Ågatan 2
Åmål, 66230

Liknande jobb


Nämndsekreterare med gruppledaransvar

Nämndsekreterare med gruppledaransvar

31 maj 2024

Institutionssekreterare

Institutionssekreterare

13 maj 2024

Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024