Färjestad BK söker Privat Marknadsansvarig!

Färjestad BK söker Privat Marknadsansvarig!

Arbetsbeskrivning

Färjestad BK är en av idrottssveriges mest framgångsrika och välkända idrottsföreningar, starkt förankrad i Karlstad och med en stor supporterskara spridd över hela landet. Färjestad omsätter ett vanligt år ca 185 miljoner kronor och har 90-talet medarbetare. Förutom föreningens elit- och breddverksamhet som engagerar ca 800 aktiva från ”knatte till elit” och 300 ideella krafter är koncernen en stark aktör inom andra områden där bl.a. dotterbolaget Great Event of Karlstad är en ledande aktör inom eventindustrin. Föreningen äger och driver Löfbergs och Ice arena och har en omfattande restaurangverksamhet. Årligen besöker ca 300 000 personer koncernens olika event med allt ifrån SHL hockeymatcher till konserter och andra evenemang

Om tjänsten
Vi söker nu dig med spetskvalitet inom databashantering/CRM, nyhetsbrev och content management. Arbetet utförs i en miljö där det ständigt händer nya spännande saker och arrangemang av högsta klass byter av varandra i ett högt tempo. I den här rollen drivs man av att bidra till gemenskap och upplevelser som förgyller individers vardag.
Man får förmånen av att arbeta i en organisation där man strävar efter att ungdomar skall idrotta och göra det länge men även skapa evenemang där man tävlar på högsta elitnivå.
I tjänstens ansvarsområden ingår, tillsammans med kommersiell chef lägga marknadsplanen för året, hantera kontakt och beställningar på externa marknadsplatser samt att öka intäkterna mot den privata marknaden och stärka lojaliteten hos våra besökare.




Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget är att driva koncernens affär genom digitala verktyg. Initiera, föreslå och driva målgruppsanpassade kampanjer samt löpande försäljning

- Samla in, följa upp, analysera kunddata, arbeta med datadriven försäljning och utveckling.
- Skapa content till Färjestads sociala plattformar, interagera, kommunicera och producera relevant material till följaren.

Då resor i tjänsten förekommer är B-körkort ett krav.




Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 3 februari 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Social Media Marketing Manager to H&M Brand Development

15 maj 2024

12 april 2024

Marknadsansvarig

Marknadsansvarig

6 maj 2024