Fastighetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning

Ramundbergets Alpina är ett familjeägt bolag som bedriver turistisk verksamhet i Ramundberget, Bruksvallarna och Funäsdalen. I verksamheten ingår följande produkter:
Skidområde, Golfbana, Skidskola, Sportbutik, Restaurang, Hotell - Bolaget driver hotellverksamhet (52 rum), Lägenheter - Bolaget äger själv 55 lägenheter, samt förmedlar ytterligare över 60 objekt.

Ramundberget är en svensk fjällklassiker med anor från 1936 då de första gästerna kom skidande över fjället. Anläggningen är idag en komplett fjälldestination med både vinter- och sommarverksamhet med en egen stark varumärkesprofil.

Bolaget har för avsikt att fortsätta att utveckla Ramundberget med målet att förverkliga tanken om den lilla fjällbyn vid vägs ände som står för en egen personlig upplevelse både vinter som sommar. För att nå den väg till framgång vi påbörjat krävs att vi väljer att delvis gå egna vägar och agera annorlunda mot des stora industriella anläggningarna. Att låta litenheten växa inom ramarna för varumärket är för oss ett rättesnöre som påverkar våra beslut på alla nivåer. Vi arbetar sedan många år med långsiktig planering och där investeringar görs i den takt och ordning som varumärket tillåter. Vi tror på långsiktighet, tydlighet och engagemang därefter.


Arbetsuppgifter
Tjänsten som Fastighetsansvarig innebär ett övergripande ansvar för förvaltning av fastighetsbeståndet och därmed samtliga förvaltnings- och underhållsprojekt. I ditt ansvar ligger bland annat att agera beställare gentemot externa samarbetspartners. I ditt ansvar ingår också att leda och utveckla Fastighetsavdelningen som idag består 3-5 personer beroende på vinter- eller sommarsäsong. Tjänsten kräver att du har förmågan att agera "mitt i verksamheten" samtidigt som du har ett strategiskt fokus. Du kommer också att vara starkt involverad i Ramundbergets planering av infrastruktur.
Du förväntas vara starkt bidragande i ledningsgruppsarbetet, arbeta aktivt med och säkerställa att Fastighetsavdelningen arbetar enligt Ramundbergets kärnvärden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Ramundberget, västra Härjedalen.
Tillträde okt 2013.

Utbildning/Erfarenhet
Du har en ingenjörsexamen med fastighetsekonomisk inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du behöver ha en god kunskap om samt erfarenhet av långsiktig planering kring fastighetsekonomi, -drift och -skötsel.
Du har minst 5-8 års erfarenhet av liknande tjänst, vilket innebär att du har en bred teknikerfarenhet inom bygg- och entreprenadverksamhet. Du har god erfarenhet av projektledning. Du har en god erfarenhet som beställare och har kännedom inom entreprenadjuridiken. Du har också erfarenhet av självständigt ekonomiskt ansvar.
Du är van och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och att agera "mitt i verksamheten".
Du är en trygg och erfaren ledare med en god ledarförmåga samt besitter en hög integritet. Du är affärsmässig, tydlig och kommunikativ. Du har en stark egen motor, är uthållig och kan arbeta långsiktigt. Du har en hög social kompetens och en mycket god förmåga att etablera goda långsiktiga relationer. Du har goda språkkunskaper i svenska, god datavana samt körkort.

Tycker du det här låter intressant? Välkommen med din ansökan snarast.
Bifoga CV samt ett personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer.
Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Philip Flacké på 0706-40 91 74. Ansök om tjänsten via mail: philip.flacke@ramundberget.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramundbergets Alpina AB BRUKSVALLARNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 26 juli 2013

Besöksadress

Vägs Ände
None

Postadress

None
BRUKSVALLARNA, 84097

Liknande jobb


VD Bostads AB Poseidon

VD Bostads AB Poseidon

12 februari 2024

Fastighetsdirektör

Fastighetsdirektör

19 september 2023

30 juni 2023