OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,3 miljard kronor och har ca 340 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som omsätter cirka 16 miljarder kronor och har ca 1 300 anställda.
Läs mer på http://www.finnvedenslast.se.
Fastighetsansvarig
Är du en person som motiveras av en roll med stort ansvar, är serviceinriktad och handlingskraftig?
Nu har du möjlighet att söka detta varierande arbete som Fastighetsansvarig hos oss på Finnvedens Lastvagnar.
För att trivas i rollen behöver du vara en person med en serviceinriktad approach och du har ett genuint tekniskt intresse. Du gillar att resa i jobbet då vi idag är verksamma på 20 orter.
Om tjänsten
I denna roll som fastighetsansvarig har du ett övergripande ansvar för våra fastigheter. Du är en supporterfunktion till våra servicechefer och är dem behjälplig vid behov. Du samverkar med Liljedahl Group Fastigheter, som ingår i vår koncern, men du är även huvudkontakt till externa fastighetsägare.
Ditt ansvar ligger i att säkerställa att underhållet sköts på våra fastigheter, både egna samt fastigheter vi hyr. Du initierar och driver projekt inom fastighetsunderhåll. De projekt som nu pågår är framför allt utbyggnad av ladd infrastrukturen samt utvärdering av miljöanpassning av våra byggnader gällande solpaneler.
För denna tjänst krävs god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. När projekt drivs är det viktigt att hålla tidplan samt löpande följa upp projekten.
Om dig
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom liknande tjänster. Meriterande är om du har erfarenhet från fastigheter och fastighetsunderhåll. Det gäller även om du har erfarenhet som projektledare, har branscherfarenhet och kännedom om servicemarknadens processer och behov är det ett plus.
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse. Du förväntas arbeta självständigt och strukturerat, både på lång och kort sikt. Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med både fastighetsägare och leverantörer är det viktigt att du har lätt att kommunicera på alla nivåer. Du trivs med att vara hands-on och tar dig an uppgifter med samma entusiasm oavsett omfattning eller natur. Du är van vid budget- och resultatansvar och är slipad i inköp och förhandling. Rollen ställer krav på affärsmässighet, hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga. Du är en problemlösare som gillar ordning och reda.
Du har goda kunskaper i MS Office och behärskar svenska i tal och skrift.
Tjänsten kräver B körkort och med placering i Jönköping, men du reser över hela vårt verksamhetsområde, oftast över dagen men övernattning kan förekomma.
Du rapporterar direkt till VD.
Om oss
Vi ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. Vi är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.
Vår värdegrund är den som genomsyrar allt vi gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.
Ansökan
Sista ansökningsdatum är 15 december 2022.
För mer information om tjänsten, kontakta HR-chef Susanne Malmquist på tfn 0760-46 22 32. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.
Känner du igen dig i beskrivningen? Då kanske du är den vi letar efter!
Vi är nyfikna på att höra från dig.
Varmt välkommen med din ansökan!