Fastighetsekonom till Regionfastigheter

Fastighetsekonom till Regionfastigheter

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som Fastighetsekonom ingår i Fastighetsekonomienheten som är en del av Regionfastigheter. Regionfastigheter ansvarar för Region Östergötlands fastigheter och lokaler, vilket innebär att verksamhetsområdet tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom beställning av all om- och nybyggnation. Vi är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping, nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena, om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset samt vårdbyggnad i Finspång. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och stor samverkan. Fastighetsekonomienheten har i uppdrag att hålla god ordning på Regionfastigheters ekonomi genom löpande uppföljning och analys av regionens fastighetsinvesteringar, projektredovisning och övrig fastighetsekonomi. I uppdraget ingår att verka för goda hyressättningsprinciper samt bevaka lagstiftning och rekommendationer för att säkerställa en korrekt redovisning av fastigheternas och Regionfastigheters resultat. En viktig del i uppdraget är även att hålla vår hyresmodul och rumsdatabas uppdaterad och korrekt.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en fastighetsekonom till vår hyresgrupp inom Fastighetsekonomienheten med erfarenhet inom fastighetsekonomi (så som hyresdebitering och fakturering mot förvaltning), fastighetsadministration och löpande bokföring. I din roll som fastighetsekonom arbetar du självständigt samtidigt som du är en viktig del av teamet och Regionfastigheter. Du blir en del av ett fastighetsekonomienheten bestående av 6 ekonomer, varav 4 fastighetsekonomer som du samarbetar nära med, där stämningen präglas av viljan att stötta varandra, en glädje i arbetet och hög servicenivå. Du tycker om att arbeta med ständiga förbättringar och det ingår i uppdraget att vidareutveckla arbetssätt ihop med dina kollegor

Rollen som fastighetsekonom innebär bland annat:


• Hyresadministration
• Hyresdebitering, intern såväl som extern
• Kvalitetskontroller och avstämningar av inkommande fakturor
• Lokalregistrering i fastighetsdatabas
• Löpande bokföring (månadsbokslut/årsbokslut)
• Upprätthållande och utvecklande av hyresmodul och fastighetsdatabas
• Förbättrings och utvecklingsarbetet inom fastighetsekonomi

Erfarenhet och utbildning
Du har eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med fastighetsekonomi såsom hyresdebitering, fakturering, fastighetsadministration samt löpande bokföring och det är av vikt att du har kunskaper och erfarenhet av att arbeta inom IT-system. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Goda kunskaper i Excel ses som meriterade.

Personliga egenskaper
Då kontaktytorna inom organisationen är många har du god samarbetsförmåga och är lyhörd i dialog med andra. Som person är du uppmärksam, serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar även initiativ, sätter igång aktiviteter, prioriterar och strukturerar ditt arbete både enskilt men även ihop med övriga kollegor i gruppen för att uppnå bra resultat med kvalitet. Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med samma typ av arbetsuppgifter då vi har ett stort fastighetsbestånd, så det är av vikt att vara en god lagspelare och tydlig i din kommunikation. Arbetsuppgifterna kräver noggrannhet och ordningssinne.

Anställning och information
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på 100%, tillträde sker så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Karin Swartz, 010- 103 78 27.
Fastighetscontroller Maria Grundström, 010- 103 87 12.

Facklig företrädare för Vision är Bernadett Brink, 010-103 62 75.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 18 november 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201327. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024