Fastighetsenheten söker Projektledare

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


FASTIGHETSENHETEN i Ekerö kommun har som uppgift att förvalta, bygga och utveckla kommunens verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, omsorgslokaler och boenden samt lokaler och anläggningar för idrott och kultur. Enheten består i dagsläget av 10 personer och har sin arbetsplats i kommunhuset i nyrenoverade och trevliga lokaler. Vi är en del av Stadsbyggnadsförvaltningen tillsammans med planeringsenheten, bygglovsenheten, miljöenheten, tekniska enheten och mark- och exploateringsenheten.

Fastighetsenheten har flera större ny- och ombyggnadsprojekt på gång och nu vill vi anställda ytterligare en driven och självständig byggprojektledare som kommer att fokusera bland annat på nyproduktion av samhällsfastigheter såsom skolor, förskolor, omsorgslokaler och boenden. Vill du leda byggprojekt från tidiga skeden genom hela processen till överlämnande och skapa mervärde för Ekerö kommuns medborgare?

Länk till Ekerö kommuns hemsida



Arbetsbeskrivning

Som projektledare på Fastighetsenheten kommer du att arbeta brett med projekt-, projekterings- och byggledning. Du ansvarar för att på ett effektivt sätt driva beslutade investerings- och underhållsprojekt mot uppställda mål avseende funktion, kvalitet, tid och kostnad. Projektledningsuppdraget omfattar hela processen, från förstudie till genomförande, besiktning och uppföljning. Du medverkar i och tar fram underlag för upphandlingar av entreprenader, konsulter och leverantörer. I arbetet ingår att leda och medverka vid bygg- och projektmöten för att säkerställa krav på leverans och ekonomi. Du ansvarar för projektens ekonomi och för att inom givna tidsramar leverera underlag för budget, prognoser, uppföljning samt analyser och övrig redovisning.

Du rapporterar till och arbetsleds av Fastighetsenhetens projektledningschef. Arbetet sker i nära samarbete med intressenter inom kommunen, konsulter, leverantörer och entreprenörer samt med kollegor inom Fastighetsenheten. Du har löpande kontakter med närings- och föreningsliv, verksamhetsutövare och kommuninvånare.
 

Kvalifikationer

För att passa för den här tjänsten så tror vi att du är en öppen, engagerad och ansvarstagande person, som sätter stort värde i professionalitet, struktur och målfokus. Tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor och ställer därmed krav på utmärkta kommunikativa egenskaper. Du trivs med att driva projekt självständigt, men du är också en lagspelare med god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom bygg. En högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller bygg är meriterande. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som projektledare eller byggledare av större och komplexa byggprojekt, helst samhällsfastigheter i någon form, samt mycket goda kunskaper inom fackområdet. Erfarenhet av att driva projekt i samverkansentreprenad är meriterande. Du behöver ha god kunskap om juridik och avtalsformer inom entreprenadområdet, kännedom om LOU, samt mycket goda kunskaper i MS Office. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt körkort är ett krav.
 

Tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka. I denna rekrytering samarbetar Ekerö kommun med Jefferson Wells Engineering. Om du har frågor kring tjänsten eller din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Setterberg, anna.setterberg@jeffersonwells.se eller 072-559 8129.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 mars 2024

Fastighetssamordnare

20 mars 2024