Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ikoniska byggnader och fantastiska kollegor?

Higab söker fastighetsförvaltare

Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Som fastighetsförvaltare kommer du ha en central roll i vår verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag är att – tillsammans med ditt team – ansvara för alla delar av förvaltningen av ditt fastighetsbestånd.

Du ansvarar bland annat för framtagande av affärsplan, budget, prognos och planering av fastigheternas drift, underhåll och skötsel. Rollen innebär kontinuerlig kontakt med hyresgäster, entreprenörer, konsulter och andra samarbetspartners. I din roll kommer du ibland även vara beställare vid ombygg-nationer och lokalanpassningar. Du har ansvar för omförhandling av hyresavtal, uthyrning och marknadsföring av lokaler. Som fastighetsförvaltare rapporterar du till Chef Fastighetsförvaltning och är en del av Verksamhetsområde Fastighet där även enheterna Fastighetsservice, Drift och Energi samt Underhåll och Lokalanpassning ingår. 

På Higab arbetar vi målfokuserat och efter tydliga värderingar. Inom Verksamhetsområde Fastighet samarbetar du i team med fastighetsförvaltare, tekniska förvaltare, tekniker och projektledare. Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt arbetssätt med kunden i fokus, och det är därför viktigt att du både bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas.

 Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet från fastighetsbranschen eller liknande befattning. Du har erfarenhet av att ha ett helhetsansvar över en fastighetsportfölj med ansvar för hyresförhandlingar och resultat- och budgetansvar. Att jobba i team är en självklarhet för dig. Som person är du affärs- och målinriktad, drivande och har förmåga att se din verksamhet som en del av helheten. Du är kommunikativ, duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, samarbetsinriktad och har hög social kompetens. Då vi har många kulturhistoriskt värdefulla byggnader är erfarenhet av byggnadsvård meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Simona Möller, e-post simona.moller@randstad.se och tel 0707-93 24 55. 

Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26 november 2023. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult.

Välkommen med din ansökan!



Ansvarsområden


Du ansvara för alla delar av förvaltningen av ditt fastighetsbestånd 
Du ansvarar bland annat för framtagande av affärsplan, budget, prognos och planering av fastigheternas drift, underhåll och skötsel
Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med hyresgäster, entreprenörer, konsulter och andra samarbetspartners. Du har ansvar för omförhandling av hyresavtal, uthyrning och marknadsföring av lokaler


Kvalifikationer


Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper
Dokumenterad flerårig erfarenhet från fastighetsbranschen eller liknande befattning.
Erfarenhet av att ha ett helhetsansvar över en fastighetsportfölj med ansvar för hyresförhandlingar och resultat- och budgetansvar

Meriterande
Erfarenhet av byggnadsvård


Om företaget
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 800 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m².

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Drifttekniker

21 maj 2024

21 maj 2024