Fastighetsförvaltare Solna/Norra Hagastaden

Fastighetsförvaltare Solna/Norra Hagastaden

Arbetsbeskrivning

Fastighetsförvaltare till Locum i Stockholm

Locum i Stockholm står inför en spännande framtid och söker nu en lösningsorienterad och relationsskapande fastighetsförvaltare till förvaltningsområdet Solna/Norra Hagastaden. Arbetsklimatet hos Locum kännetecknas av att medarbetarna har en central roll och hög delaktighet i beslut som rör verksamheten. Här får du dessutom möjlighet att jobba tillsammans med härliga och kompetenta kollegor. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!   

Ditt uppdrag som Fastighetsförvaltare i Solna/Norra Hagastaden

I rollen som fastighetsförvaltare har du ett helhetsansvar för ditt förvaltningsområde. Du kommer vara ansvarig för förvaltningen av vårdbyggnader och andra fastigheter inom Karolinska sjukhusområdet. Just nu pågår en omfattande utbyggnad av Karolinska sjukhusområdet, som på sikt ska bli en blandad stadsbebyggelse med sjukvård, forskning, bostäder, skolor och näringsliv. Som fastighetsförvaltare i Solna/Norra Hagastaden erbjuds du en utvecklande och rolig tjänst, samtidigt som du får du möjligheten att vara en del av framväxten av en helt ny stadsdel.

Vad går arbetet ut på?

Det dagliga arbetet som fastighetsförvaltare hos Locum går främst ut på att hjälpa våra kunder att utveckla och underhålla sina fastigheter på ett långsiktigt och hållbart sätt samt ett ansvar för underhållsplanering i syfte att förbättra och utveckla fastigheterna både tekniskt och funktionellt. En viktig del i rollen som fastighetsförvaltare hos Locum är att förstå och möta kundens behov och att alltid sträva mot att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer i ett tätt samarbete med kunden.  

Du har fullt budget- och resultatansvar för ditt ansvarsområde och rapporterar till förvaltningsområdeschefen. Du har mandat att fatta alla beslut avseende dina förvaltningsobjekt inom gällande attest- och beslutsordning. Du har även ansvaret för att optimera förvaltningen av objekten på ett professionellt sätt för att säkerställa kundens behov och uppnå för verksamheten uppställda mål. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  Budgetansvar, prognoser och resultatuppföljning samt framtagande av analyser, planer och rapporter för tilldelade förvaltningsobjekt
Löpande dialog om lokalbehov med kunder, kundernas lokalplanerare eller liknande funktioner
Löpande dialog med och information till kunderna om kommande och pågående byggprojekt eller annat som rör förvaltningsobjektet
Uppföljning av beställda byggprojekt, leda styrgrupp vid genomförande av byggprojekt där man är projektägare
Analys av driftstatistik tillsammans med driftcontroller samt fatta beslut om nödvändiga åtgärder
Samarbeta med teknisk förvaltare avseende underhållsplanering
Säkerställa att rondering genomförs på allmänna ytor och i utemiljö på tilldelade förvaltningsobjekt
Delta i det strategiska processarbetet och arbetet med ständiga förbättringar
Vem är du?

Locum lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos Locum och lyckas i rollen som fastighetsförvaltare är det viktigt att du är en serviceinriktad och prestigelös relationsbyggare som alltid sätter kundens behov i första rummet. Du trivs i en projektintensiv miljö, motiveras och får energi av att lösa komplexa problem samt att driva dina processer och projekt enligt Locums uppsatta rutiner. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och är alltid tydlig i din kommunikation. Du delar Locums värderingar och ledord och är en person som tycker att det är kul att gå till jobbet!

Kompetensprofil
  Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller en yh-utbildning som fastighetsförvaltare
God erfarenhet som fastighetsförvaltare
Kundansvar
God erfarenhet från att ha det övergripande ekonomiska ansvaret för dina fastigheter
Goda kunskaper i fastighetsekonomi och vad som ingår i fastighetsägarens ansvar
Grundläggande kunskaper i fastighets- och installationsteknik
Viss kunskap om LOU och AFF
Meriterande
  Goda kunskaper i hyresjuridik och hyreslagen
Erfarenhet som projektägare

Kontaktuppgifter och ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering för Locums räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Locum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Ira Isaksson på telefonnummer: 070-485 75 59 eller via e-post: ira@isakssonrekrytering.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Liknande jobb


Fastighetstekniker med kunskap inom el

Fastighetstekniker med kunskap inom el

8 maj 2024

Drifttekniker

Drifttekniker

8 maj 2024

Drifttekniker

Drifttekniker

8 maj 2024