Fastighetshandläggare

Arbetsbeskrivning

Planeringsenheten är en enhet vid länspolismästarens stab med uppgift att utveckla formerna för den strategiska och taktiska styrningen av myndighetens verksamhet, ekonomi, kompetensförsörjning, fordons-, och lokalförsörjning.I uppdraget ingår att ge stöd till polisområden och avdelningar i frågor gällande styrning, uppföljning och utvärdering.Enheten ansvarar för länspolismästarens författningsreglerade kontrollverksamhet.Därutöver har planeringsenheten uppdraget att ständigt försöka utveckla och effektivisera polisverksamheten ur bl.a. ett ekonomiskt, verksamhetsmässigt och lokalmässigt perspektiv.Planeringsenheten består idag av 15 medarbetare. Arbetsuppgifter Som kvalificerad fastighetshandläggare är du en del av fastighetsfunktionen vid Planeringsenheten, som för närvarande består av tre medarbetare.Fastighetsfunktionen ansvarar för myndighetens strategiska arbete med lokalförsörjning.Du kommer att delta i både den långsiktiga planeringen av myndighetens lokaler och lokalförändringar och i koordineringen av beslutade lokalförändringar under löpande verksamhetsår.Planeringsarbetet består i att bereda beslutsunderlag till länspolismästaren där alternativ vägs mot varandra ur olika perspektiv såsom ekonomiska och verksamhetsmässiga.Genomförandefasen av beslutade lokalförändringar innebär att du ska kunna ikläda dig rollen som projektledare. Som kvalificerad handläggare i lokalfrågor kommer du att vara föredragande i polisstyrelsen och i myndighetens ledningsgrupp.Arbetsuppgifterna innebär många kontakter med främst hyresvärdar och entreprenörer men även företrädare för Rikspolisstyrelsen, de fackliga organisationerna samt övriga rättsväsendet, externa myndigheter och organisationer på statlig, regional och lokal nivå.I likhet med alla statliga myndigheter äger inte Polismyndigheten egna lokaler. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har teknisk, ekonomisk och hyresjuridisk utbildning samt erfarenhet av lokalplanering och lokalrelaterade förändringsprojekt.Som alla statliga myndigheter har vi miljö- och tillgänglighetskrav på oss där din kunskap och erfarenhet på området är värdefull.Du har förhandlingsvana och är kvalitetsinriktad.Erfarenhet av säkerhet, lås och larm är också meriterande.Du är kommunikativ och har förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat.Det är av central betydelse att du kan uttrycka dig väl i skrift eftersom arbetsuppgifterna till stor del handlar om att på ett klart och konkret sätt bereda beslutsunderlag och redogöra för olika problemställningar i skriftform.Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och har lätt för att bygga upp nätverk både internt och externt. I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina uppgifter att registreras.Genom din ansökan godkänner du denna registrering samt genomförande av en särskild personutredning avseende person- och registerkontroll för säkerhetsklass 2. Skriftlig ansökan med meritförteckning och uppgift om referenspersoner (dock ej betygskopior) inges till Pmynd.Referensnummer: AD 713-23939/10.Vill du veta mer om Polisen och Polismyndigheten i Västra Götaland, gå in på www.polisen.se/vastragotaland

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Polisrättsenheten Eva Strömblad
11414
Processledare Ann-Christine Bech
11414
Therese Magnusson
11414
Tf sektionschef Stefan Andersson
114 14
Enhetschef Carl-Arne Jonsson
11414
tf gruppchef Anita Gustafsson
11414
Gruppchef Charlotte Johannesdotter
010-5654457

Sammanfattning

Besöksadress

STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Postadress

BOX 429
GÖTEBORG, 40126

Liknande jobb


20 april 2010

Fastighetsekonom

27 maj 2010

Teknisk administratör till HSB Dalarna

7 december 2010