Field Quality Inköpare

Field Quality Inköpare

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.För en Field Quality Inköpare är ingen dag eller uppgift den andra lik. En vanlig dag kan börja med att ha ett tekniskt möte tillsammans med R&D-kollegor och avsluta med en utmanande förhandling med en leverantör. Detta är en roll med gott om utrymme för kreativitet och utmanande kommersiella ämnen.

Nu har du möjlighet att bli en fältkvalitetsinköpare och gå med i vårt fantastiska team. Detta är en spännande möjlighet om du letar efter det bästa av tre världar; Teknik, kommersiell och bra laganda.

Arbetsuppgifter

Eftersom fältkvalitetsteknikteamet kontinuerligt analyserar produktkvalitetsavvikelserna på marknaden görs kontinuerligt förbättringar av våra produkter. Som inköpare av fältkvalitet är du ansvarig för att skaffa dessa förbättrade delar till våra lastbilar, bussar och motorer. Du kommer att vara en viktig länk mellan R&D och leverantörer för att uppnå kortast möjliga ledtid till marknaden, men med rätt kostnads- och kvalitetsnivå. Dina arbetsuppgifter:


• Kommersiellt ansvar för fältkvalitetsfrågor på Scania.
• Förbättra och utmana processerna för att korta ledtiden i inköpsprocessen och från order till leverans.
• Förhandla och göra en beställning för produktändringar relaterade till fältkvalitetsproblem.
• Kommunicera och driva kvalitetspåståenden och säkerställa korrekta korrigerande åtgärder från leverantörer.
• Undersöka fältkvalitetsavvikelser med R&D.

Eftersom du kommer att köpa delar till alla produkter inom Scanias portfölj är detta ett utmärkt tillfälle att få en god inblick i våra produkter och skapa ett brett kontaktnät, både internt och externt.

Scanias inköpskontor ligger i Södertälje och här kommer du att arbeta i moderna kontorslandskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en ny kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Scania främjar också i stor utsträckning flexibilitet och stödarbete hemifrån.

Din profil

Du har ett starkt kommersiellt och tekniskt intresse och vill gärna arbeta i en internationell miljö. Vi letar efter en kandidat som har en kandidatexamen / magisterexamen eller relevant arbetslivserfarenhet och är professionell, strukturerad, tar initiativ, flexibel och resultatorienterad. Du kommer att arbeta med många kontakter på olika nivåer, och god förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande.
Du är välorganiserad och analytisk, har ett högt tempo och kan skapa strategiska, omfattande lösningar för att uppnå överenskomna mål. Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, vågar utmana det nuvarande arbetssättet och arbetar både självständigt och inom ett team.

Eftersom du kommer att kommunicera med internationella leverantörer, och kollegor runt om i världen, måste du vara flytande i både svenska och engelska.

För mer information

Kontakta Serkan Erdal, FQ Inköpschef +46 8 553 525 70 eller serkan.erdal@scania.com 

Vi ser verkligen fram emot din ansökan!
Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden. Ansök senast 2022-12-05.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Liknande jobb


OPERATIV INKÖPARE

14 maj 2024

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

IT Sourcing Manager Airline Solutions to SAS, Stockholm

14 maj 2024