Field Service Manager till Swisslog Nordic

Arbetsbeskrivning

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till framsynta sjukhus, lager- och distributionscentraler. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa – från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök oss gärna på www.swisslog.com/wds_sverige.

Swisslog är en del av KUKA-gruppen, som är en ledande global leverantör av intelligenta automationslösningar. 
www.kuka.com

Arbetet som Field Service Manager innebär att ansvara för våra 20 servicetekniker i Sverige och Danmark. Tjänsten är placerad på Swisslogs kontor i Partille men du reser en del i tjänsten. Serviceteknikerna är indelade i regioner och ansvarar för Swisslogs kunder i Danmark och Sverige. Som Field Service Manager ansvarar du för att coacha våra tekniker så att de på bästa sätt kan serva och utveckla Swisslogs kunder. Du ansvarar för att pågående avtal med våra kunder hanteras på bästa sätt och du bearbetar nya affärsmöjligheter. Uppföljning och återkoppling av både ekonomiska och kvalitativa värden är viktigt. Rollen erbjuder samarbete med motsvarande roll i Norge/Finland för att på bästa sätt allokera resurser och utveckla teamen. Du rapporterar till Head of Field Service Nordic som ingår i ledningsgruppen.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Personalansvar för 20 personer.
• Proaktivt arbeta för att finna nya affärsmöjligheter och utveckla kundunderlaget på eftermarknaden.
• Effektivt leda teknikerna, till viss del på distans, samt hantera kritiska situationer när de uppstår.
• Ansvara för tilldelning av resurser och andra operativa krav inom det regionala området samt se till att alla tjänster och projektrelaterade åtaganden täcks.
• Samarbeta med hela Swisslog organisation för att på bästa sätt serva kunden.
• Löpande uppföljning och utvärdering av både kvalitativa och kvantitativa mål.


 

Erfarenhet

• Högskoleutbildning inom el/mekanik eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta med service/support inom industri/produktion.
• Erfarenhet av ledarskap, meriterande erfarenhet av ledarskap på distans.
• Flytande svenska eller danska samt engelska.
• Mycket god kunskap i Officepaketet.


 

Personliga egenskaper

• Stort intresse för teknik och utveckling.
• Engagerad med stark arbetsmotivation.
• Bra på att prioritera.
• Tydlig och strukturerad.
• Trivs i högt tempo och föränderlig miljö.


 

Swisslog erbjuder

• Stor möjlighet till kompetensutveckling och intressanta karriärvägar, även internationellt.
• Ett jobb med stor variation och intressanta arbetsuppgifter och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna.
• Frihet under eget ansvar.
• Gott arbetsklimat och uppskattade ledare.
• Högt kund- och affärsfokus.
• Ett företag som vi är stolta över, med en företagskultur baserat på kärnvärdena  Clarity, Commitment, Competence och Collaboration (läs mer om våra kärnvärden http://www.swisslog.com/index/home/crp-core-values.htm).


 

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera ditt CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på +46 761717645.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 12 oktober 2016

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


15 januari 2024

28 december 2023

23 november 2023

Säljare till Rydahls

23 november 2023