Finance Specialist

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räkning söker vi nu en Finance Specialist till avdelningen Global Business Services Sverige.
Business Services uppdrag är att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. En av de finansiella avdelningar är Order to Cash funktion som levererar stödtjänster inom områdena fakturering och kundreskontra. Vi söker förstärkning för faktureringssupport. Arbete genomförs i samarbete med säljorganisation och i en internationell miljö. Arbete kräver en hög kommunikationskompetens som är anpassad till individer såsom olika kulturer. Faktureringsdelen består av leveransdokumenthantering och credit/debit note support.

Arbetsuppgifter

Som Finance Specialis inom Business Services kommer du att arbeta nära chef och övriga medarbetare i teamet. Teamet utför operativa arbetsuppgifter liksom tillhandahåller snabba lösningar av uppkommande problem. Vi söker en person som tar mycket eget ansvar och initiativ på operativ nivå. Resor i tjänsten kan förekomma.

Formell kompetens

Du har en gymnasieutbildning, gärna inriktning Handel eller Ekonomi. God datavana och kunskaper i Office- paketet är meriterande, utbildning i de system som används ges på plats. Det är meriterande om du har erfarenheter av att arbeta med fakturering och dokumenthantering.

Personliga egenskaper

Vi söker en serviceinriktad person med ett driv kring att leverera "rätt från mig", kundfokus och snabb levereans. Du känner dig bekväm med att använda engelska i både tal och skrift dagligen i ditt arbete. Som person är du förändringsbenägen och har en holistisk syn på dina arbetsuppgifter. Du är noggrann som person och tycker om att ta kontakt med människor exempelvis interna/externa kunder.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Oxelösund

Tillträdesdag

Efter överenskommelse.

Information

Tjänsten är en viktig och utvecklande roll i internationell miljö, med utvecklingsmöjligheter både inom och utom funktionen.
Är det dig vi söker? Ansök då tjänsten redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas in sista ansökningsdag. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Lernia fram till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare på hanna.karlsson@lernia.se.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Ulf Pettersson
0722-54 15 14
Carl-Fredrik Carlsson
0722-54 15 47
Ali Rezaei

Carl-Fredrik Carlsson

Hanna Karlsson

Hanna Karlsson
072-2541545
Linus Linder

Ulf Pettersson

Lotta Myllyvainio

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Eskilstuna Eskilstuna
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 september 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Eskilstuna
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Eskilstuna, 63343

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024