Finsktalande duktig supporttekniker sökes!

Arbetsbeskrivning

Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi skall vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Vi gör i dagsläget rekryteringar inom IT, Sälj & Marknad, Ekonomi, Support och Kundtjänst. Vi söker dig som vill jobba som supporttekniker hos en av våra största kunder, Xpeedio Support Solutions. Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på www.xpeedio.se. Teknisk kompetens: - Kännedom om Microsoft Klient- och Serveroperativsystem - Goda kunskaper av Windows (XP och/eller Vista) - Kunskap i Windows registry - Generell kunskap om nätverksteknik (Protokoller, Webservrar, etc.) - Generell kunskap över Databassystem/språk Dessutom kan du hantera programvara (installation, avinstallation, felsökning) samt har gärna nätverkskompetens (brandväggar, switchar, routrar, Cisco cert). Språk: - Flytande finska, svenska och engelska. I övrigt är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv och självgående samt att du trivs med kundkontakter och problemlösning. Urval och intervjuer sker löpande, sök gärna tjänsten redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HELP AT WORK SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 januari 2010
  • Ansök senast: 12 februari 2010

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010