Finsktalande Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en Ekonomiassistent. Tjänsten startar som en inhyrning under tre månader. Vi ser helst att du har möjlighet att starta tjänsten omgående.

Din roll

Du kommer tillhöra ett shared service center och du ansvarar för kund- och leverantörsreskontra. Dina arbetsuppgifter kommer vara bokföra inkommande kundbetalningar, påminnelsehantering och förberedelser för inkasso. Leverantörsfakturor samt betalningar och avstämningar. 

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Vi ser att du har goda it-kunskaper när det gäller ekonomisystem och excel. Vidare har du goda kunskaper i engelska. Som person trivs du i en föränderlig miljö med många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du har lätt för att arbeta självständigt.

Vår kund sitter i ljusa, fina lokaler i Partille.

Välkommen att söka tjänsten redan idag!

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Hellström på tel 031-333 54 76. Sök tjänsten via www.sjr.se

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. 

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt öv
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 14 augusti 2014

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024