Finsktalande kundtjänstmedarbetare till svensk storbank

Finsktalande kundtjänstmedarbetare till svensk storbank

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och trivs med att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och skulle beskriva dig själv som en serviceminded, driven och initiativrik person? Då kan denna tjänst som vara precis det du letar efter! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.

OM TJÄNSTEN
Inom kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.

Academic Work söker på bankens räkning en finsktalande kundservicemedarbetare som ska förstärka den avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska, finska och norska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Bakgrundskontroll


* För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
* Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
* En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet


ARBETSUPPGIFTER
* Kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i bankens olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. Merparten av kunderna kommer vara från Finland men även inom Norden.

För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.

VI SÖKER DIG SOM
* Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och mail. Du känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service med ett professionellt bemötande och affärsfokus. Merparten av kunderna kommer vara från Finland men även inom Norden.


* Kundkontakterna sker främst finska, men även svenska och engelska och det därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift
* Har en avslutad gymnasial utbildning
* Utöver detta lägger vi stor vikt att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system samt kommer att arbeta mycket med att guida bankens kunder i deras digitala tjänster.


Meriterande krav


* Talar fler nordiska språk
* Eftergymnasiala studier
* Tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation.


Som person är du


* Serviceinriktad och flexibel
* Ansvarstagande och problemlösande
* Initiativtagande


Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 38,5 h per vecka
* Placering: Arenastaden, Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2021
  • Ansök senast: 17 maj 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundservice

Kundservice

26 april 2024

25 april 2024