Finsktalande orderadministratör

Arbetsbeskrivning

STADIUM Solutions AB är ett av Europas ledande tryckerier inom förädling av sportkläder. Transfermontering, screentryck, brodyr & digital print är våra tekniker. Med 1500 av Sveriges idrottsföreningar och med c:a 35.000 lags match- och träningskläder att förädla så har vi full sysselsättning året om. Då vi är i en stark tillväxtfas behöver vi nu stärka teamet med flera personer och söker positiva och drivna medarbetare till vårt härliga gäng. Vi finns beläget i vårt centrallager utmed E4:an i Norrköping. Stadium Solutions är kollektivt anslutna till GS och medlemmar i branschorganisationen FESPA.

Din roll
Som Orderadministratör för klädtryck på Stadium Solution jobbar du med att skapa korrektur på logotyper. Du gör skisser/mallar åt våra föreningskunder om hur deras sportprodukter ska förädlas med exempelvis tryck och brodyr. Du jobbar dels med förberedande arbete tillsammans med vår säljorganisation samt direkt mot slutkund med orderadministration och korrektursarbete. Ordrarna är till största del från våra kunder i Finland vilket innebär att du kommer att behöva läsa och tala på både finska, svenska och engelska. Du ingår i teamet som jobbar med produktion av initialer, digitalprintade logotyper, mm.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med någon grafisk inriktning och erfarenhet av produktion eller orderbaserat arbete sedan tidigare. Eller likvärdig arbetslivserfarenhet.

Du är en lagspelare med ett bra ordningssinne och vill alltid leverera i god tid och med bra kvalitet. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med tryck eller brodyr av kläder i någon form. Du behöver ha god datorvana och kunskap av Adobe serien av program främst Illustrator.

Du bör ha en känsla för färg och form och det underlättar om du är sportintresserad. För tjänsten behöver du också ha goda kunskaper i finska, svenska och engelska, både i tal och skrift. Givetvis delar du vår passion för ett aktivt liv!

Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är ett vikariat med så snart som möjligt, då ordinarie personal är på föräldraledighet.

Ansökan
Eventuella frågor om tjänsten besvaras via mail av Henrik Åhlander, henrik.ahlander@stadium.se
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig?

Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv.

Join the movement.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stadium Servicekontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2020
  • Ansök senast: 5 juni 2020

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023