Finsktalande Supporttekniker till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Finsktalande Supporttekniker till Göteborg

DIN VARDAG
Vi söker en Supporttekniker med huvudsakligen First line support inom Incident management samt Service Requests. Service Desken är SPOC (Single Point of Contact) och supportteknikern har ansvar för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp. Några av arbetsuppgifterna:

• First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med KB databas.
• Back Office, lösning av inkomna incidenter med våra KB lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
• Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.

Meriterande är även erfarenhet inom följande:

• Annan utbildning alt yrkesinriktad IT utbildning. Körkort.
• Branscherfarenhet. Internationell support.
• Projektsamordning och annan IT samordning.
• Analytisk förmåga
• Målinriktad
• Annan vilja till utveckling inom yrkets roller på Service Desken

VEM ÄR DU?
Vi söker dig med lägst IT gymnasium. Finska i tal och skrift med mycket goda kunskaper/modersmål men du ska också behärska Svenska och Engelska i tal och skrift, med mycket goda kunskaper. Tidigare arbetat inom IT support och van vid felsökning av hårdvara samt applikationer.

Ordershantrering/behörighetshanetering. Förmågan att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning. God teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare är av stor vikt. Kunna arbeta i team med god samarbetsförmåga, självgående, serviceinriktad, strukturerad och kreativ och med positiv attityd. Uthållig samt flexibel.

VILL DU VETA MER?
I den här uthyrningen samarbetar kunden med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta
Emil Rafstedt - emil.rafstedt@wiseit.se / 0735 21 65 91
Mathias Gyllander - mathias.gyllander@wiseit.se / 0735 21 65 88

Välkommen med din ansökan. Tjänsten beräknas starta vecka 25 och urval sker löpande så sök nu!

OM Wise IT
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Persson

Martin Jensäter

Cindy Kristensson

Julian Firpo

Anne Eklöf

Saleem Nilsson

Catharina Skoog

Caroline Wallin
0708910640
Madelene Molin

Lars Vida

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 maj 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024