First Line Support

Arbetsbeskrivning

IDE Nätverkskonsulterna är sedan 1992 specialister på att sänka kunders IT-kostnader genom outsourcing och genom att modernisera kunders infrastruktur.

Vi är specialister inom infrastruktur vilket innebär att vi arbetar med allt från förstudier till projektgenomföranden och drift.Många av våra förändringsprojekt är t.ex. serverkonsolidering eller framtagande av standardplattform vilket i många fall innebär införande av de senaste produkterna från Microsoft.

Vi är ett av Stockholms mest namnkunniga företag inom Microsofts infrastruktur med gott om goda kundreferenser.Vi är managed partner till Microsoft och utnämnda till GOLD Certified Partner.

Läs gärna mer om oss på www.idenet.com


Har du energi, fart och fläkt i ditt sinne då är du rätt person för vårt Supportcenter i First Line.

Vi söker dig som är social och som har ett brinnande intresse för kundrelationer och IT.

Du kommer i vår servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har IT-problem.

Dina främsta arbetsuppgifter är att svara i telefonen, behandla e-post och SMS där du i första hand skall avhjälpa problemet över telefon och alltid registrera problembeskrivningen på ett korrekt och utförligt sätt i vårt ärendehanteringssystem.

Om du ej lyckats lösa problemet skall du driva problemlösningen mot annan avdelning i verksamheten och på så sätt få problemet löst.

Du kommer att jobba i en utvecklande miljö där ditt kunnande om kundservice väger tungt.Om du dessutom har intresse för IT så kommer ditt lystmäte att stillas i samvaron med våra supporttekniker och tekniska specialister inom IT.


Kriterier som vi vill skall uppfyllas är:
- att ha erfarenhet av supportcenterfunktion minst 1 år (referenser önskas)
- att vara nyfiken och att tycka om teknik
- att vara pedagogisk till ditt sätt
- att vara duktig på att visa medkänsla
- att vara duktig på att kommunicera skriftligt och muntligt
- att ha vana och att tycka om ärendehantering och uppföljning
- att vara van och kunna arbeta i ärendehanteringssystem
- att vara socialt kompetent
- att vara kundorienterad
- att vara en positiv och glad person

Kan du tänka dig att jobba hos IDE med kundservice inom IT ber vi dig att söka denna möjlighet.

Sammanfattning

Besöksadress

Norra stationsgatan 93
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11364

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006