First line support

Arbetsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid 31 särskilda ungdomshem och 13 LVM-hem över hela landet. SiS finansierar forskning för att förbättra vården och behandlingen. SiS FoU-enhet spelar en viktig roll när det gäller att sprida kunskap i verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Befattningen är placerad på enheten för verksamhetsplanering. Enheten ingår i avdelningen för planering och ekonomi. Enheten för verksamhetsplanering svarar för arbetet med verksamhetsplaneringen vid myndigheten, redovisning av verksamheten och statistiska uppgifter om denna. Vidare förvaltar enheten SiS system för stöd till vård- och behandlingsverksamheten. Enheten har jämte enhetschefen sex medarbetare. Som användarsupport för våra verksamhetssystem, KIA, Safe Doc och det nyss upphandlade skolsystemet, har du till uppgift att svara på frågor från våra användare på SiS institutioner, avhjälpa fel och ansvara för återkoppling till olika förvaltare. I tjänsten ingår även information till användarna och i viss mån att hjälpa förvaltare och utvecklare med programutveckling och felrättning. Exempel på arbetsuppgifter: - användarsupport - ärendehantering - utbildningsadministration - delta i återkommande användarmöten - testning KVALIFIKATIONER Du som söker är högskoleutbildad, gärna med teknisk inriktning såsom systemvetare eller socionomutbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från supportverksamhet. Som person är du utåtriktad och gillar att ge god service samt är en god kommunikatör. Då du kommer att ansvara för underhåll och uppföljning av ärenden är det viktigt att du är noggrann och ordningsam. - Du skall kunna kommunicera bra både skriftligt och muntligt med icke tekniskt kunniga personer. - Du skall vara noggrann med detaljer och tycka om att dokumentera och analysera. - Du skall kunna prioritera effektivt och utföra uppgifter även under hög arbetsbelastning. - Erfarenhet av telefonsupport. - Vana vid att stödja och informera icke-tekniska personer är meriterande. - Vana och förmåga att ta fram manualer är meriterande. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten. Arbetet är förlagt till SiS huvudkontor i Stockholm.

Sammanfattning

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010