First line support

Arbetsbeskrivning

Student & Workers är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för akademiker och personer som redan är ute i arbetslivet och söker nya utmaningar.Våra tjänster finns inom ekonomi, bank, administration, kundservice och IT/Teknik med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.Vår affärside är att tillgodose behovet av flexibel personal samt att vara en naturlig partner vid rekryteringar. Vi söker för kunds räkning två medarbetare till first line support.Det rör sig om två tjänster en som riktar sig mot norska kunder som är på 3-6 månader samt ett uppdrag som riktar sig mot svenska marknaden om 10 månader.Vår kund är en av Skandinaviens främsta totalleverantör av tekniska installations- och servicetjänster för fastigheter.Du kommer att ingå i den nordiska supportfunktionen med stationering på Kungsholmen, Stockholm.Arbetsuppgifter Arbetet består i huvudsak att ta hand om olika supportärenden via telefon och mejl.Supporten hanteras via ett ärendehanteringssystem eller direkt via telefon beroende på ärende och om det är mer eller mindre akut.Du ingår i en nordisk supportfunktion där det förutom 1st line support även finns en second line support, men 80 % av problemen löses av 1st line support.Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning på IT, en eftergymnasial utbildning med liknande inriktning/fördjupning alternativt om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat med felsökning tidigare.Du är van vid att använda och har därför goda kunskaper inom Windows, Citrix och AD.Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, om du dessutom behärskar norska så är det meriterande.Som person har du hög servicenivå med intresse för människor och verksamhet.Ett stort teknikintresse är ett måste samt att du har känsla för uppföljning, är ordningssam och har viljan att lära och utvecklas Övrigt Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos Student & Workers, heltid, med start omgående.För rätt person finns stora möjligheter till en tillsvidareanställning hos kund.Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Student & Workers
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 30 december 2010
  • Ansök senast: 29 januari 2011

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010