First Line Support

First Line Support

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt Support-team som levererar och supporterar Antura Projects - en helhetslösning för projekt-, portfölj- och resurshantering - till Anturas kunder. Är du en ansvarstagande och relationsskapande person med ett brinnande intresse för kundrelation och teknik? Ansök idag!
Supporteamet arbetar med tre huvudområden. Drift, support och intern IT och de använder ett agilt arbetssätt för att ständigt utveckla verksamheten och rutinerna, för att kunna leverera support och applikationsdrift i världsklass.
Vi är:
ca 65 personer. Antura är en väletablerad och prisbelönt verksamhet som bl.a. utsetts till Gasellföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser. Motiveringen till det som varit avgörande för vår framgång är vår starka företagskultur, präglat av gott umgänge, gemenskap och stor stolthet över varumärke och produkt.
PPM-verktyget Antura Projects är ett komplett system för projekt-, portfölj och resurshantering som används av över 250 000 nöjda användare och gör nytta i mer än 50 länder hos företag och organisationer såsom Sandvik, ICA, Husqvarna, Saab, SJ, Göteborgs Stad och Assa Abloy.
Antura erbjuder:
Vi erbjuder dig chansen att få vara med och bidra på Anturas framgångsrika och spännande resa. Du får möjligheten att arbeta med fantastiska kollegor och bidra till framgången hos Sveriges mest välkända företag och organisationer.
Vårt erbjudande till dig innefattar, förutom en marknadsmässig lön, ett omfattande förmånspaket, där vi bland annat erbjuder förmånsportalen Benify till alla anställda.
Din nya arbetsplats inryms i nyrenoverade lokaler mitt i centrala Göteborg.
En varierad och central roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter
Att arbeta i ett sammansvetsat, kompetent team som har roligt på jobbet

Om tjänsten:
I rollen som Support Consultant kommer du att möta våra kunder i den första kontakten när de behöver support. Du kommer att handlägga, felsöka och utreda ärenden, och samordna Anturas ärendeflöden genom att bedöma, prioritera och eskalera ärenden till rätt team/funktion.
Du kommer även att hantera internsupport från Antura-anställda. Det kan vara varierende frågor som är relaterade till vår produkt Antura Projects, till frågor som handlar om interna verksamhetssystem, eller mjuk- och hårdvaruproblem på klientnivå.
Arbetsuppgifterna omfattar även installation av datorer, hantering av behörigheter och konton till interna system, konfiguration och underhåll av skrivare och annan utrustning på Anturas kontor.
Vi ser att du behöver inneha följande kompetenser:
Erfarenhet av att arbeta med kundsupport
Servicekänsla och ett driv för att bygga kundrelationer
Intresse och grundläggande förståelse för webbapplikationer
Ett brinnande intresse för IT/teknik och är van vid att ta till dig ny teknik på egen hand
Flytande i svenska och engelska (tal och skrift)
Självgående och vetgirig

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av att jobba med applikationssupport
Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning
Har erfarenhet av projektarbete eller till och med Antura Projects
Behärskar danska

Som person är du:
Serviceinriktad
Ansvarstagande
Hög social kompetens
Stresstålig
Problemlösande
Strukturerad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 25 februari 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024