First line support

First line support

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Är du service minded och har ett intresse att gå mot teknisk support? Vill du komma till ett snabbfotat bolag och vara en del av ett härligt team där du kommer få en bra upplärning i rollen? Sök då tjänsten som First line support till SSP!
Om SSP
SSP är ett globalt företag som är experter på mat och dryck till alla människor som är i rörelse och på resande fot. SSP har verksamheter i 30 länder och finns överallt med deras restauranger och butiker oberoende om du skall ta ett flyg, hoppar på ett tåg eller tar en paus längs motorvägen. De har alla typer av roller och funktioner i organisationen och en viktig del är att IT-organisationen fungerar på bästa sätt och skapar rätt förutsättningar för övriga organisationen att fortsätta leverera mat och dryck till deras resande kunder. Därför är denna roll en viktig spelare för verksamheten.
Om teamet & rollen
I rollen som First line support kommer majoriteten av dagen bestå av att supportera SSPs slutanvändare via telefon och ärendehanteringssystem. Du kommer framförallt att arbeta med att:
Ta emot felanmälningar och beställningar via mail, telefon eller internet för registrering i vårt ärendehanteringssystem.
Aktivt kontrollera och följa upp tilldelade ärenden.
Lösa problem eller eskalera dem vidare till 2nd Line Support, 3rd Party eller servicedesk i England.
Ge grundsupport rörande kreditkortsterminaler, kassor, datorer och olika system.
Sitta med viss systemadministration.

Om dig
I den här rekryteringen lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper då du kommer få en bra upplärning av kollegor. Vi ser gärna att du har ett teknisk intresse och är serviceinriktad och strukturerad, har lätt för att anpassa dig till de olika situationer och omständigheter som uppkommer, samt är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du har god samarbetsförmåga med stort ansvar för ditt resultat, och är nyfiken på att lära sig mer och bredda sina kunskaper. Du har lätt för att kommunicera, har ett gott omdöme samt trivs med ett högt arbetstempo. Du är du en positiv och social person som trivs i rollen som problemlösare.
Vidare ser vi gärna att du:
Har tekniskt intresse och vill utvecklas i en roll som 1st-line support.
Grundläggande tekniska kunskaper.
Har erfarenhet av arbete med service i butik, restaurang eller kundtjänst.
God telefon-och datorvana.
Har goda språkkunskaper i både engelska och svenska då samtal kommer att vara på båda språken.
Har erfarenhet av arbete i Microsoft operativsystem.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av support via telefon och mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024