First line support│ Göteborg │ Experis Digital Workspace

First line support│ Göteborg │ Experis Digital Workspace

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som 1st line support i Göteborg. Det bästa med det här jobbet att ingen dag är den andra lik och det finns möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med kundärenden, teknisk support och brinner för IT

I rollen som 1st line support kommer du att ha varierande dagliga uppgifter. Bland annat kommer du att arbeta med teknisk service och problemlösning mot användare, lösa olika typer av tekniska ärenden över telefon och hantera IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. Du kommer även att lösa inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet, lotsa användare fram till möjliga lösningar på tekniskt relaterade problem, hjälpa kunder eller användare som har problem med sina datorer, telefoner eller system och ge teknisk support över mejl samt telefon.

Vi har följande förväntningar på dig som supporttekniker:

* Att du uppfyller våra servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
* Du står för ett trevligt, artigt och kunnig bemötande
* Att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT

Krav för arbetsrollen:

* Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
* 6-9 månaders relevant erfarenhet.
* Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

* Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila konsultchef Linda Höglund på linda.hoglund@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024