First line support - Tavana IT

First line support - Tavana IT

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då är du av stort intresse för oss på Tavana IT!

Denna roll som 1st line supporttekniker ger dig en bred och värdefull grund inom IT och är en bra start för att utvecklas inom branschen. Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm, där du kommer att arbeta i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings- och karriärs möjligheter. Ta chansen att tillsammans med oss på Tavana IT ta nästa steg i din karriär som supporttekniker!

ARBETSUPPGIFTER

Som first line supporttekniker arbetar du i ett härligt team, där du pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

VEM SÖKER VI?

Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens med praktik inom IT eller sex månaders till ett års erfarenhet inom servicedesk. Gärna erfarenhet inom användaradministration av Active Directory, Citrix, Office365 och Officepaketet.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

INFORMATION

Plats: Stockholm

Befattning: Heltid 100%

Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024