First Line Support till Globalt Bolag!

First Line Support till Globalt Bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt lagd, har ett stort intresse för IT och har erfarenhet av teknisk support eller helpdesk? Då kan detta vara något för dig! Välkommen in med din ansökan - vi tillämpar löpande urval!




OM TJÄNSTEN:

Friday söker för en kunds räkning en First Line Support till ett väletablerat och internationellt bolag. Du kommer tillhöra ett team på 6 personer som besitter stor kunskap och arbetar mot hela Norden.

Ditt fokus kommer vara att ge stöd till kunder i deras ärenden gällande flertalet applikationer. Det dagliga arbetet kan bestå av bland annat lösenordshantering och upplåsning av konton men även större uppgifter, där det alltid finns kollegor att tillgå för hjälp och utbildningar för att vässa dina kunskaper.

Då du kommer ingå det nordiska teamet kommer du bemöta kunder från flertalet länder och det förutsätter en god serviceförmåga samt goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Här kommer du ansvara över allt från att ta emot ärenden via mejl och telefon, hantera tickets och dess status samt eskalera ärenden till övriga instanser vid behov. Med det sagt är det viktigt att du är teknikintresserad och trivs med att jobba med IT och människor. 

 

VI SÖKER DIG SOM:  
Har tidigare arbetslivserfarenhet från teknisk support/helpdesk.
Har goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT.
Har kunskaper och erfarenheter från att arbeta enligt ITIL och ITSM.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet


Det är meriterande om du:

Talar ytterligare nordiska språk, med fördel finska. 


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du flexibel, noggrann och nyfiken med ambitionen att ständigt utvecklas. Vi tror också att du är en person som håller sig lugn även vid högt tempo och har goda kommunikativa förmågor.

 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Friday. Initialt sträcker sig anställningen över 12 månader, med möjlighet till förlängning.

 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, skiftarbete med möjlighet att arbeta hemifrån på 50%.
Placering: Göteborg, Lindholmen.
Kontaktuppgifter: Hanna Lejon.
Lön: Månadslön.
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.

 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024