First line support till IT-bolag inom bilbranschen

First line support till IT-bolag inom bilbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom serviceyrket och ett stort IT intresse? Just nu söker vi nästa stjärna inom IT- Support till vår spännande kund. Rollen passar dig som drivs av att hjälpa andra, lösa problem och utvecklas in din roll. Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu dig som vill arbeta i en ständigt utvecklande IT-miljö som i dagsläget supporterar omkring 5000 användare inom den koncern kundföretaget tillhör. I rollen som first line support är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att supportera användare i IT-ärenden, både via telefon samt via ett ärendehanterinssystem. Du kommer hantera ärenden från användare både inom koncernen och till externa parter och kommer genomföra dialog på både svenska och engelska. Du kommer tillhöra ett litet sammansvetsat team om ca 6 medarbetare, ett team som genomsyras av omtanke och målmedvetenhet. För att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i rollen erbjuds du gedigen introduktion, genom utbildning samt god stöttning från dina erfarna kollegor.

Initialt är tjänsten tilltänkt pågå under cirka 6 månader, där det kan finnas chans till förlängning för rätt person.

Du erbjuds


* Möjligheten till arbeta på globalt företag med goda utvecklingsmöjligheter
* En konsultchef som engagerar sig i din roll och dina framtida mål


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera inkommande supportärenden
- Besvara IT-relaterade frågor över telefon
- Samarbeta med andra avdelningar, däribland Backoffice- och driftavdelningen

VI SÖKER DIG SOM
- Arbetslivserfarenhet inom IT
- God vana vid att ge service/support via telefon
- Kunskap inom Office 365
- Har obehindrande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för rollen samt hur du är som person. Som person ser vi att du är:


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Lösningsorienterad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, initialt under 6 månader
* Placering: Sisjön, Västra Frölunda
* Arbetstider: Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan 6.30-18.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024