First-line support till kund i Linköping

First-line support till kund i Linköping

Arbetsbeskrivning

Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT, service och teknik som vill arbeta med IT-support. Vi tror att du är hjälpsam, lyhörd och drivs av möjligheten att utvecklas, samt att ha varierade arbetsuppgifter i din yrkesroll. Vi söker just nu efter dig som vill jobba heltid som first line-support till vår kund i Linköping. Uppdraget är på heltid där du kommer arbeta skift.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på First line kommer du framförallt att ansvara för att ge support till kundföretagets användare. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring deras IT-miljö.

Du kommer bland annat att arbeta med:

* Uppgraderingar
* Lösenordsåterställningar
* Exchange-konton
* Microsoft Office
* Windows
* Klienthantering

* Övervakning
* Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter
* Service Management enligt ITIL
* Ärendehanteringssystem


Vi söker dig som har:

* Gymnasial utbildning
* Övergripande IT-kunskap
* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga
* Har erfarenhet av AD
* Har god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider

* Har körkort

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet som supporttekniker inom First line, eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området. Du har god telefonvana, samt har körkort.


Erbjudande



Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Dejan Livancic, mail: Dejan.Livancic@se.experis.com

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis IT

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Är IT ditt område? Är du framåt, positiv och en problemlösare? Är det viktigt för dig att utvecklas och ha kul på jobbet? - Tillsammans med Experis IT börjar din karriär här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2020
  • Ansök senast: 8 september 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024