First line support till Tavana IT - Stockholm

First line support till Tavana IT - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för IT och drivs av att hjälpa andra i en serviceroll? Då kan du vara den som vi på Tavana IT söker efter!

Denna roll som supporttekniker ger dig en bred och värdefull grund inom IT och är en bra start för att utvecklas inom branschen. Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att arbeta i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter. Ta chansen att tillsammans med oss på Tavana IT ta nästa steg i din karriär som supporttekniker!

ARBETSUPPGIFTER

Som first line supporttekniker arbetar du tillsammans med ett gäng härliga kollegor där du pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

VEM SÖKER VI?

Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens med fördel inom IT eller sex månaders till ett års erfarenhet inom servicedesk gärna inom användaradministration av Active Directory, Citrix, Office365 och Officepaketet. Har du inte IT bakgrund är det meriterande om du har erfarenhet inom kundtjänst.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

INFORMATION

Plats: Stockholm
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024