First Line Support till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge god service? Bidrar du med energi och arbetsglädje till ett team? Har du intresse, nyfikenhet och vilja att lära dig mer inom IT-området? Då kan du vara Tekniska verkens nya kollega till IT-supporten!

Om Tekniska verken:
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter:
Tekniska verkens IT-avdelning utvecklar digitala lösningar genom hela koncernen och IT-supporten är till för att hjälpa medarbetarna internt, med olika tekniska problem. Du kommer att arbeta i ett mindre team, där du fungerar som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt förhållningssätt ska du undersöka användarnas problem och pedagogiskt förklara lösningen. Konkret kommer du bland annat att arbeta med att: Felsöka snabba ärenden som inkommer via telefon eller ärendesystem
Hjälpa användarna med lösenord, utmaningar i system eller applikationer
Sicka vidare ärenden för djupare felsökning till second line
Hantera utlämningar av datorer, telefoner och kringutrustning till anställda

Din profil:
Vi söker dig som har ett stort engagemang och ett professionellt bemötande. Du är en utåtriktad och social lagspelare som bidrar med mycket energi. En av dina främsta drivkrafter är att hjälpa andra och detta gör du på ett pedagogiskt sätt. Du har en god kommunikativ förmåga och levererar en hög servicenivå. För att du ska trivas i denna roll är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Då arbetsbelastningen i perioder kan vara hög ser vi gärna att du är stresstålig.

Krav: Flytande svenska i tal och skrift
God datorvana och en god allmän förståelse för nätverk, databaser och program
Erfarenhet av support/kundservice eller liknande arbete
Tekniskt intresse

Meriterande: Arbetat med liknande arbetsuppgifter
Utbildning inom IT-området

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:
Arbetstid: 8 h/dag förlagt mellan 07-17
Plats: Brogatan 1, Linköping  
Start: Enligt överenskommelse

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på OnePartenerGroup, men arbeta på Tekniska verken under ca 1 års tid med målsättning att övergå till kund om båda parter är nöjda. För denna tjänst krävs en godkänd säkerhetsprövning. 

OBS! Urvalsprocessen kommer inte att börja fören annonsen är utgången. Vi ber dig därför redan nu att ha tålamod, då du inte kommer att höra från oss fören tidigast under v. 30. Vid frågor ber vi dig kontakta Karin Forsell, kandidatansvarig på OnePartnerGroup: karin.forsell@onepartnergrop.se. Hon kommer att ha semester under v. 27 samt v. 28 och kommer därför inte återkomma med svar under dessa veckor. Vid frågor v. 27 kan du i stället kontakta Julia Hermansson: julia.hermansson@onepartnergroup.se, men vid frågor under v. 28 ber vi dig vänligen vänta till v. 29. 
Tack på förhand för visat överseende!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 18 juli 2021

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024