First Line Support till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Är du en lösningsorienterad person med tekniskt intresse som med service i fokus gillar att hjälpa andra människor? Då kan tjänsten som First Line Support till Tekniska verken vara något för dig!

Om Tekniska verken:
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Tekniska verken-koncernens IT-avdelning agerar nav i samverkan mellan staber och affärsområden gällande digital utveckling. Den interna IT-support är en nyckelfunktion som till stora delar utgör IT-avdelningens ansikte mot våra medarbetare.

Dina arbetsuppgifter:
Som First Line Support kommer du att arbeta i ett mindre team, där du kommer fungera som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt förhållningssätt kommer du undersöka användarnas problem och pedagogiskt förklara lösningen.

Konkret kommer du bland annat att arbeta med: Felsökning och att lösa snabba ärenden som inkommer antingen via telefon eller genom ärendesystemet
Att sicka vidare ärenden för djupare felsökning
Att hjälpa användarna med lösenord, utmaningar i applikationer eller fjärrkopplingar för anställda som arbetar hemifrån
Utlämning av datorer, telefoner och kringutrustning till anställda

Din profil:
Vi söker dig som har ett stort engagemang med ett professionellt servicebemötande. För tjänsten är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Du kommer dagligen att vara i kontakt med koncernens medarbetare. Det är därför viktigt att du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt uppskattar mötet med människor. Du är en problemlösare som ser möjligheter istället för hinder och som metodiskt löser de utmaningar du ställs inför med lugnet i behåll. Eftersom belastningen i perioder kan vara hög kan du fokusera på det som måste prioriteras och kan förutom i grupp arbeta självständigt på ett strukturerat sätt.

Krav: Flytande svenska i tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet av support/kundservice eller liknande
Tekniskt intresse
Meriterande: Arbetat med liknande arbetsuppgifter
Utbildning inom IT-området
Erfarenhet av ärendehanteringssystem och kunskapsdatabaser
Erfarenhet av telefonsupport
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:
Arbetstid: 8 h/dag förlagt, 7–16 alt. 8–17
Plats: På Brogatan 1, Tekniska verkens huvudkontor
Start: Omgående eller efter överenskommelse, specificera gärna din tillgänglighet/uppsägningstid i ansökan.

Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup men arbeta hos Tekniska verken under ca 1 års tid med målsättning att övergå till kund om båda parter är nöjda. Vid frågor vänligen kontakta Julia Hermansson, rekryteringskonsult på OnePartnerGroup: julia.hermansson@onepartnergroup.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024