First line support till Trafikverket i centrala Göteborg

First line support till Trafikverket i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Som konsult för Poolia kommer du arbeta som supporttekniker till Trafikverket där kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden till Trafikverket användarstöd inom IT och telefoni.

Om tjänsten
Som erfaren servicetekniker har du tillsammans med ditt team som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Teamet arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar.

Teamet du kommer att jobba med agerar som första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Vid störningar ska teamet så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Kontorstiderna är 07-16 eller 8-17.

Start: 13 februari
Längd: 1 år med goda möjligheter till förlängning
Omfattning: heltid

Vem är du?
Trafikverket har följande förväntningar på alla supporttekniker:
• Att alla uppfyller våra Servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
• Att alla representerar Trafikverket som ansiktet utåt
• Alla står för ett trevligt, artigt och kunnig bemötande
• Att alla tar ansvar för alla våra arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT
• Att alla arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden
• Att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med sig och säkerställer kunskap.
• Att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet.

Personliga egenskaper som är meriterande:
• God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
• Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• En lojal och pålitlig lagspelare.

Kompetenskrav för tjänsten:
• IT gymnasium eller likvärdig utbildning inom IT
• Minst 6 månaders erfarenhet inom en liknande roll, under de senaste 24 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Dokumenterad erfarenhet av kundkommunikation ex. arbete inom Servicedesk.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• Tidigare erfarenhet av arbete inom Kontaktcenterlösning, ärendehantering och/eller kunskapsdatabas
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024