First Line Supporttekniker till konsultuppdrag

First Line Supporttekniker till konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Har du gått på IT-gymnasium eller en liknande utbildning? Har du kanske tidigare jobbat med IT support på ett eller annat sätt och vill ta nästa steg i din karriär till rollen som IT-Konsult på Experis IT, ett av Sveriges största konsultbolag inom IT och arbeta ute hos vår kund som ett företag inom teknikbranschen? Vi söker dig som gillar att jobba med IT och teknik och är en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar och som gillar mötet med slutanvändare.

Din Roll som First line supporttekniker i helpdesk

I din roll som First Line/Helpdesk support får du hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper.

Dagliga arbetsuppgifter i en Helpdesk:

* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
* Felsökning av nätverk
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.



Vem söker vi?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.

Vi söker någon som har:

* En gymnasieutbildning inom IT/teknik eller liknande utbildning
* Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 november 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

20 april 2021

20 april 2021