Firstline Support till Optidev

Arbetsbeskrivning

Om vår kund
Optidev AB är idag marknadsledande inom mobila IT lösningar för logistik. Med effektiva flöden och spårbarhet i realtid sparar dessa lösningar både tid och effektiviserar våra kunders verksamheter.
Vårt huvudkontor ligger centralt i Borås. Läs mer om oss på www.optidev.se.

Dina arbetsuppgifter
Som Firstline Support på Optidev jobbar du med att leverera förstklassig support till våra företagskunder som använder vår egenutvecklade plattform TrueMobile.
Du har goda kunskaper och erfarenhet av felsökning i IT-system samt har ett starkt driv för problemlösning. Erfarenhet inom mobila IT-lösningar samt SOTI MDM är ett stort plus.

Exempel på ingående arbetsuppgifter:
• Ge våra kunder en personlig och kvalificerad support
• Felsökning och felavhjälpning av supportärenden på Optidevs TrueMobile applikationer
• Mottagning och registrering av supportärenden via telefon, e-post samt via vårt ärendesystem
• Klassificering och tilldelning av ärenden till högre instans
• Administration av konton och behörigheter för våra kunder

Din profil
Gymnasieutbildning eller motsvarande samt minst 1-2 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en Kundtjänst/Servicedesk med teknisk inriktning.
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Vår support är Optidev’s ansikte utåt därav är det viktigt att du är serviceinriktad, strukturerad och har en stark vilja att ge våra kunder bra och snabb service. Du som person är noggrann och ansvarstagande med ett sinne för kundvård.
Vi ser gärna att ni har kännedom kring ITIL Foundation.

Förmåga till servicekänsla, samarbete, och social kompetens värderas högt.

Optidev erbjuder
På Optidev värnar vi om våra medarbetare och strävar mot att bli Sveriges bästa arbetsplats! Som ett steg i den riktningen har vi lyckats erhålla en Great Place to Work-certifiering.
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur, i en servicedesk med hög kompetens och där teamkänsla och egen utveckling värderas högt. Servicedesk är verksam i Borås med kunder både nationellt och internationellt.
Hos oss råder högt i tak och vi har som målsättning att vara öppna och flexibla. Våra medarbetare ska alltid kunna påverka sin egen vardag genom delaktighet i förändringar både för individ, team och företag.

Du kommer att jobba i nära samarbete med övriga 4 personer i vår servicedesk.
Vi har otroligt kul tillsammans och delar på framgångar och motgångar. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt grymma team!


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer ske löpande, sista dagen för ansökan är 11 maj. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Therése Brundin, therese@effektiv.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Jensen
0735-110010
Carolina Jensen

Therese Brundin
070-964 42 10
Anna Rapp

Anna Rapp

Carolina Jensen

Corinne Johansson

Carolina Jensen
0735 110010
Marie Wikström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B vån 4, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B vån 4
Borås, 50630

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024