Firstline Technical support till Telia

Firstline Technical support till Telia

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en Customer Technical Support till en spännande möjlighet hos Telia! Detta är ett tolvmånaders uppdrag med möjligheter till förlängning, alternativt överrekrytering till kund. Är du driven, serviceminded och med erfarenheter av att jobba inom Linux kan du vara den vi söker!

Om företaget

Telia jobbar mot att föra samman företag, privatpersoner, familjer och samhällen via fasta och mobila kommunikationslösningar. Vår kund strävar mot att göra skillnad för människor och tillhandahåller en infrastruktur som genomsyras av kreativitet, tillväxt och förändring.

Om avdelningen

Divisionen som du kommer att arbeta på ansvarar för koncernens arbete med att främja innovationer inom företaget och hitta sätt att utvecklas inom New generation Telco.
Avdelningen hanterar ärenden inom IOT och mot Smart Public Transport (SPT), som innefattar ny revolutionerande teknik i bussar, spårvagnar, tåg, men även andra fordon samt smarta byggnader.

Om rollen

Rollen som Firstline teknisk support innebär ett varierande arbete med fokus på problemlösning. Du kommer att handlägga ärenden som kommer in, identifiera problem och lösa dessa i b.la. operativsystemet Linux. I rollen kommer du också kommunicera med företagskunder men även ha daglig kontakt med servicetekniker ute i fält och med 2nd- linesupport om vidare felsök krävs. De allra flesta ärenden löses dock av den kompetenta tekniska supporten.

Arbetsuppgifter:

• Tekniskt felsöka hård och mjukvaruprogram
• Kommunicera med tekniker, alternativt trafikledning
• Utföra kontroller för att hitta eventuella problem i de olika enheterna
• Lösa nätverksproblem
• Hålla kunden uppdaterad

Om dig

För att passa i rollen bör du ha ett starkt teknikintresse och drivas av att lösa supportärenden. Du har en positiv attityd, vilja att lära dig och jobbar på ett strukturerat sätt. Vidare har du en förmåga att ta dig an komplexa problem och hitta lösningar på dessa. Du sätter även kunden i centrum för att ge den bästa möjliga servicen.

Erfarenheter:

• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Du utrycker dig flytande på svenska och engelska, både på tal och skrift
• Erfarenheter av att jobba i Linux
• Kompetenser inom nätverk

Meriterande:

• Kunskaper inom SQL

Låter detta intressant?

Tveka inte att ansöka om du är intresserad och redo för denna utmaning och tycker att tjänsten passar din profil! Ansök redan idag då vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024