OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fleet Logistics Nordic ingår i en internationell koncern och representerar verksamheten i de nordiska länderna. Bolaget är inriktat på fleet management av större europeiska personbilsflottor. Fleet Logistics har sitt europeiska huvudkontor i Bryssel och omfattar ca 250 anställda i hela Europa. Fleet Logistics sköter kundernas hela administration av bilflottan med daglig kontakt med förare och leverantörer omkring bilpolicy, beställningar och uppföljning. Nu söker vi en Fleet Accountant vars uppgift är att bevaka och hantera fakturor åt våra kunder. Inkommande fakturor skall behandlas och kontrolleras mot våra system samt följas upp mot kunder, leverantörer och förare. I arbetsuppgifterna ingår att uppdatera databasen med enskilda avtal som startas, ändras eller avslutas. Vi förutsätter att du är noggrann och effektiv, är van vid att jobba i MS Excel och kan hantera engelska språket i tal och skrift. Vi tror att du har vana från bil- eller leasingindustrin, för att kunna granska rimligheter i kostnader. Vi vill gärna förstärka vår position mot Finland och ser som en fördel om du kan kommunicera på detta språk. Du kommer arbeta i ett litet team, 6 personer, och måste vara beredd att rycka in som back-up där det behövs. Din profil: minst gymnasieutbildning erfarenhet från administrativt arbete erfarenhet av att arbeta i PC-miljö, med goda kunskaper i MS excel erfarenhet av finansierings- eller bilbransch
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Ivarsson