Fleet Coordinator till vindkraftföretaget ENERCON

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som Fleet Coordinator och samtidigt tillhöra en av världens största och mest framgångsrika vindkraftsaktör i energibranschen? Är du sugen på en ny utmaning och söker ett spännande och omväxlande arbete? Är du dessutom affärsmässig och har goda kunskaper om bilar? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi erbjuder ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor i ett bolag och bransch som har en spännande framtid att se fram emot.

För vår kunds räkning, ENERCON Energy Converter söker vi nu en Fleet Coordinator till deras huvudkontor i Malmö. Tjänsten är på heltid och du kommer att bli rekryterad och anställd direkt hos ENERCON.


Företagspresentation

Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i över 30 länder. I Malmö finns vårt svenska huvudkontor.

Tjänstebeskrivning

I tjänsten som Fleet Coordinator kommer du vara placerad på ENERCON’s svenska huvudkontor i Malmö och ansvara för vår fordonsflotta som finns runt om i Sverige. Som koordinator har du en viktig funktion då en väl fungerande fordonsflotta är nyckeln till att teknikerna och tjänstemännen ska kunna ta sig till ENERCON’s kunder och vindkraftverk. Totalt rör det sig som cirka 120 bilar, släp, snöskotrar m.m. och din uppgift blir att:

• Samordna fordonsbeställningar anpassat till ENERCON’s riktlinjer.
• Upprätthålla och förhandla avtal för fordonsrelaterade inköp.
• Upprätta underlag till budget för fordonskostnader.
• Kontaktperson för fordonsrelaterade leverantörer.
• Ansvara för hanteringen av fordonsskador mot verkstad och försäkringsbolag.
• Hantering av hyrbilar, tankkort samt upprätthålla en plan för ev. fordonsbyte.
• I sammarbete med övriga länders koordinatorer och vår globala Fleet Manager vidareutveckla processer inom Fleet samt kontinuerligt rapportera och ha avstämningar med dessa.

Tjänsten innehåller en bred mix av administrativa uppgifter, telefon/mailkontakt såväl med ENERCON anställda som med leverantörer och bilverkstäder runt om i landet. Vi söker dig som trivs med att arbeta operativt men som också har förmågan att självständigt vara med och utveckla och förbättra allt som rör fordon. Du ingår i bolagets operativa avdelning där du har ca 30 kollegor i huset. Du blir ENERCONS enda person i Sverige inom Fleet men kommer ha kontakt med dina globala kollegor inom samma avdelning. Resor till Tyskland och runt om i Sverige kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för tjänsten relevant utbildningsbakgrund, gärna eftergymnasial sådan. Du har erfarenhet från en funktion där du har ansvarat för struktur, processer och flöden inom en teknik/mekanik/fordonsrelaterad-roll. Du har mycket goda administrativa kunskaper och har tidigare arbetat med MS Office. Kunskaper inom SAP och Excel är meriterande. För att lyckas med de avtal, förhandlingar och praktiska problem som ska lösas krävs det goda kunskaper om fordon, reservdelar och service. Har du tidigare erfarenhet av inköp och upphandlingar ses detta som meriterande. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Egenskaper

Du är duktig på att få struktur, lösa problem, ge tydliga besked, förhandla, följa upp och ensam driva många frågor på en och samma gång. Som person trivs du med att både ha den övergripande bilden men också att dagligen lösa både mindre och mer operativa problem. Vidare är du tydlig i ditt sätt att agera, analytisk, initiativtagande och förstår och agerar efter gällande processflöden. Du är också affärsmässig, kostnadsmedveten och bekväm i förhandling kring avtalsfrågor.

Ansökan

Vi uppskattar mångfald och ser gärna ett brett spann av sökande till tjänsten. Sök tjänsten via denna länk nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare eller Cindy Kristensson eller Daniel Hilvardén på TEMP-TEAM Sverige.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb