Fleet Manager

Fleet Manager

Arbetsbeskrivning

Transdev söker en Fleet Manager

Vill du arbeta för ett marknadsledande bolag inom persontransporter och som har en samhällsviktig funktion? Transdev söker dig som vill arbeta med att upprätthålla en god kontroll och optimera fordonsparken samt reducera kostnader kopplat till fordon och uppnå uppsatta miljömål, då kan du vara den vi söker

Om tjänsten
Som Fleet Manager hos oss kommer du ansvara för Transdevs fordonsförsörjningsprocess, vilket innebär att skapa strategi, utveckla, förvalta och etablera detta både internt i verksamheten och hos berörda leverantörer. Du kommer ansvara för anskaffning, förvaltning, avyttring, modifiering och renovering av fordon. Du är ansvarig för fordonsparken genom att vara företrädare i fordonsfrågor såväl internt som gentemot leverantören. Vidare kommer du att vara delaktig i inköpsprocessen avseende fordon samt förhandlingar med våra leverantörer.

I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att:

- ansvara för inköp av fordon (med tyngdpunkt på bussar)
- hålla god kontroll över och optimera fordonsparken
- förhandla med leverantörer (exempelvis vid inköp av fordon)
- Stötta våra affärer i att upprätta affärskalkyler och investeringsansökningar
- delta i anbud avseende fordonsinskaffning och fordonsfrågor
- utföra administrativa systemuppgifter i underhållssystemet (EAM)
- genomföra fordonsrevisioner vid leverans av nya fordon
- omvärldsbevakning, ha koll på externa krav och lagar
- samverka internt med juridik-, finans- och inköpsavdelningen
- genomföra fabriksinspektioner hos leverantörer


Som Fleet Manager får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Du kommer tillhöra vår Asset Management avdelning och rapporterar till Teknikchefen. En del resor ingår i tjänsten. Transdev är ett internationellt företag med många utvecklingsmöjligheter internt samt kan man även erbjudas möjlighet till att delta i internationella projekt. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma med närhet till kollektivtrafik och Sundbybergs Centrum.

Vi söker dig:
Som har en Teknisk utbildning på högskole-/universitetsnivå alt. motsvarande kompetens tillgodosett på annat vis. Du har ett intresse för fordon och har arbetat i en liknande roll minst 2 års alt. liknande arbetsuppgifter. Viktigt är att du har vana att skapa och förhandla avtalsvillkor samt vara kravställande mot leverantörer.

Vi ser det som meriterande om du har bransch- och/eller inköpserfarenhet av tyngre fordon samt mycket goda kunskaper att läsa och tolka avtal, likaså om du har erfarenhet av försäljning av tyngre fordon eller av systemarbete i exempelvis Infor EAM.

Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas och bli framgångsrik i rollen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Då tjänsten innebär mycket kontakter både internt såväl som externt är det av stort vikt att du är social, kommunikativ och gillar att bygga relationer. Vidare förutsätter tjänsten att du har ett affärsmässigt tänk därför behöver du vara strukturerad, analytisk och ha förmågan att arbeta på operativ, taktisk och strategisk nivå.

Vi erbjuder

Transdev Sverige (www.transdev.se) med ca 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi sitter i trevliga lokaler i Bromma med närhet till Sundbybergs Centrum med restauranger och kollektivtrafik.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor är du välkommen att kontakta Susanna Ask, HR Business Partner, susanna.ask@transdev.se tel. 08-629 50 22

Vi ser fram emot att få din ansökan senast 24 april

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


Electronics Hardware Development Engineer

Electronics Hardware Development Engineer

22 maj 2024

Electrical HW Component Owner

Electrical HW Component Owner

20 april 2024

15 maj 2024