Flerspråkig kundupport/innesäljare sökes!

Arbetsbeskrivning

Kundsupport/Innesäljare till ett snabbväxande och kundfokuserat entreprenörsföretag. Bolaget startades 2012 och är en av de ledande aktörer inom mobilreservdelar B2B. Bolaget har varit lönsamma från start och uppnådde 60 miljoner i omsättning (2019).
Bolagets HQ finns i Stockholm men delar av teamet finns i Kina, Tyskland, Ukraina, Polen och Makedonien. Bolaget har över 5000 kunder (mobil repair centers) och finns i hela världen, alltifrån Nya Kaledonien, Estland, Argentina, USA, Tunisien, Saudi Arabien, San Marino, Ryssland och Malaysia. Vi har kunder i ca 28 länder och växer kontinuerligt. Bolagsfilosofin är att växa tillsammans med kunderna genom att tillhandahålla de bästa produkter och tjänsterna på marknaden.
Du kommer vara ansiktet utåt och dina arbetsuppgifter är att skapa nya kunder, stärka och bibehålla en god relation med befintliga kunder. Syftet och målsättningen med ditt arbete är att kontinuerligt arbeta med att bolaget får nöjdare kunder och fångar upp då det eventuellt finns utmaningar i inköpsförfarandet.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett team som varje dag arbetar med att lösa kunders problem och utmaningar - ditt ansvarsområde är främst försäljning och kundsupport. På daglig basis kontaktar du nya kunder, tar hand om befintliga företagskunder samt introducerar nya kunder till produktutbudet samt hjälper kunder som ”fastnat” i webbshopen.
Du bearbetar kunder främst via telefon, e-post men också genom möten och via våra digitala kanaler (SMS och nyhetsbrev). I dina arbetsuppgifter ingår det även att anteckna och dokumentera uppgifter om kunderna i CRM system. Du kommer även delta på kundmöten och mässor vid behov.
Du kommer få en grundlig utbildning kring bolagets produkter och kundhanteringssystem(CRM).
Personliga egenskaper
Vi ser att du är en utåtriktad, trevlig, positiv och gillar att arbeta serviceinriktat och ha mycket kundkontakt. Du har troligtvis arbetat inom kundtjänst, telefonförsäljning eller annat serviceyrke och tycker det är roligt att prata med kunder, bra som dåliga dagar.
Du är naturligt ansvarstagande, pålitlig och har lätt för att samarbeta. Din arbetsmoral är hög och du tycker det är kul att gå till arbetet.
Vi ser det som självklart att du har goda referenser från tidigare arbeten.
Vi söker dig
Som har minst 1 års erfarenhet från telefonförsäljning eller liknade. Det är en självklarhet att du talar och skriver obehindrad svenska och engelska. Då bolaget finns på flera marknader bör du även ha några av följande språkkunskaper: italienska, tyska, arabiska eller franska flytande i tal och skrift.
Arbetstider
8.30-17.30
Lön
Enligt överenskommelse och baserat på tidigare erfarenhet.
Du erbjuds:
- En attraktiv arbetsplats i stora nyrenoverade lokaler
- Fast månadslön
- Utbildningar och workshops
- Möjligheten att klättra till högre tjänster inom bolaget, det är bara du som sätter gränserna!
- En positiv stämning med stark entreprenörsanda


Vid intresse eller vidare frågor är du varmt välkommen att maila: liv@workmint.com


#jobbjustnu

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Jobbindustri Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Postadress

Renstiernas gata 23, Box 542
Stockholm, 11631

Liknande jobb


19 april 2024

Helsingborg - Säljare - Ansök utan CV!

Helsingborg - Säljare - Ansök utan CV!

19 april 2024

Jobba i Helsingborg - B2C Säljare

Jobba i Helsingborg - B2C Säljare

19 april 2024

Inhouse Sales Agent B2B

Inhouse Sales Agent B2B

19 april 2024